סכומים מטורפים: תראו כמה עולה לאבטח את משפחת טראמפ

לאבטח את מגדל טראמפ בניו-יורק עולה לא פחות מ-500,000 דולר ליום וכ-183 מיליון דולר לשנה, ואילו כל נסיעה לבית הפרטי בפלורידה עולה למשלם המסים בארה"ב כ-3 מיליון דולר

דונאלד טראמפ עם המאבטחים/ צילום: רויטרס
דונאלד טראמפ עם המאבטחים/ צילום: רויטרס

להגן על נשיא ארצות-הברית זה לא עניין פשוט או זול, ולהגן על משפחת טראמפ זה מורכב אפילו יותר - בטח בהשוואה לנשיאים קודמים. ה"וושינגטון פוסט" חושף את עלויות האבטחה של משפחת טראמפ, שעל פי כל ההערכות, גבוהות במאות מיליוני דולרים מעלויות ההגנה על הנשיא הקודם ברק אובמה ובני משפחתו.

להגן על אובמה ומשפחתו עלה לארצות-הברית כ-97 מיליון דולר במשך 8 שנות כהונתו, אבל אם מסתכלים על השבועות הראשונים של טראמפ בתפקיד - נראה שהוא עומד להקפיץ את הנתון הזה. מאז כניסתו לתפקיד, טראמפ נסע שלוש פעמים לאחוזת המשפחה במאר-א-לגו שבפלורידה, מה שעלה לארה"ב כ-10 מיליון דולר. אגב, כחלק ממבצע האבטחה הזה, ספינה של משמר החופים האמריקאי נדרשה לבצע פטרול לאורך כל קו החוף.

לאבטח את מגדל טראמפ בניו-יורק עולה לא פחות מ-500 אלף דולר ליום ובערך 183 מיליון דולר לשנה. שם כאמור, מתגוררת רעייתו של הנשיא מלניה יחד עם בנם, בארון. לאחרונה, אריק טראמפ, בנו של הנשיא, נסע לביקור באורוגוואי במטרה לקדם את עסקיו - מה שעלה לארה"ב כ-100,000 דולר. על פי אתר האינטרנט של מגדל טראמפ, שכירות בבניין לשנה תעלה כ-1.5 מיליון דולר לשנה, וסביר להניח שאם הפנטגון יצטרך לשכור שם קומה לטובת ענייני האבטחה - הוא לא יקבל הנחה משמעותית.

הפוסט מעריך כי כל אלו יתווספו בסופו של דבר לעלות אבטחה שתטפס למאות מיליוני דולרים במהלך כהונתו של הנשיא.

בבית הלבן מיהרו להבהיר כי גם כשהנשיא הנכנס מבלה סוף שבוע על החוף, הוא עדיין עובד: "הוא לא נופש כשהוא נוסע לפלורידה", אמרה סטפני גרישמן, דוברת מטעם הבית הלבן. "הנשיא עובד לללא הפסקה בכל יום בשבוע, לא משנה היכן הוא".