לקראת הנפקת סנאפ: ביקוש יתר של קרוב ל-7 מיליארד דולר

החברה מעוניינת לגייס 3.2 מיליארד דולר, ועד עתה הביקושים עברו את ה-10 מיליארד דולר

סנאפצ'ט / צילום: בלומברג
סנאפצ'ט / צילום: בלומברג

עד כה נרשמו ביקושים של יותר מ-10 מיליארד דולר להנפקה הלוהטת של סנאפ, כך לפי גורמים המקורבים לנושא, שביקשו להישאר בעילום שם, היות שמדובר במידע פרטי. הנפקת המניות של סנאפ היא הנפקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר באחרונה. 

החברה מבקשת לגייס 3.2 מיליארד דולר לפי שווי חברה של 22 מיליארד דולר. בהינתן ביקושים של 10 מיליארד דולר, הרי שקיים ביקוש יתר של 6.8 מיליארד דולר לעומת מה שסנאפ מעוניינת למכור.

במילים אחרות, ההנפקה הראשונית של סנאפ כבר מכוסה פי שלושה, ופירושו של הביקוש הכבד הוא שסנאפ תוכל להעלות את מחיר ההנפקה שלה או להגדיל את היקפה אם תבחר לעשות זאת.

עדיין מוקדם מדי עבור סנאפ להעריך אם כדאי לה לעשות זאת, כך לפי גורם המקורב לנושא. היא יכולה גם לתמחר את ההנפקה מעל למחיר שבו נקבה, של 14 עד 16 דולר למניה, ללא שינוי בתנאי ההנפקה.

סנאפ יצאה ל"רוד-שואו" בשבוע שעבר, וערכה פגישות עם מאות משקיעים בלונדון, בבוסטון ובניו יורק השבוע. היא מתכננת לקיים פגישות בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו בתחילת השבוע. התכנון הוא לקבוע מחיר למניה ב-1 במארס, ולהתחיל להיסחר יום לאחר מכן.  

הבנקים שמובילים את ההנפקה, בראשות מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, דויטשה בנק וג'יי.פי מורגן, עדיין מקבלים הזמנות, והם יסגרו את רשימת ההזמנות ביום שלישי.

סנאפ לא הגיבה לידיעה.