5 דברים שכל עסק חייב לדעת על שיווק דיגיטלי

נהלו את הלידים שלכם במערכת ניהול לקוחות ■ בצעו מבחני A/B טסטינג ■ הגדירו אירועים ומטרות באנליטיקס ■ ומה עוד?

הצורך בנוכחות דיגיטלית/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הצורך בנוכחות דיגיטלית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

1. טפחו את הלידים שלכם ונהלו אותם ב-CRM

נהלו את הלידים שלכם במערכת ניהול לקוחות, תייגו אותם, תנו להם ציונים וסטטוסים. עקבו אחר מקורות הלידים, מצד אחד עד רמת הקליק ומהצד השני עד רמת המכירה (לידים שהפכו ללקוחות). עדכנו את אנשי השיווק הדיגיטלי בכל מידע רלוונטי, כך תוכלו לדעת מהי הדרך שהובילה לכל ליד ועד לאן הגיע אותו ליד ב-funnel המכירה שלכם. זהו דפוסים והתמקדו בכאלו שהניבו מכירה.

השקיעו את הכסף שלכם רק במה שהביא לכם כסף! ישנן מספר מערכות ניהול לקוחות בענן דוגמת: BMBY ,Power Link.  


2. אספו כמה שיותר נתונים ונתחו אותם

לחבר אנליטיקס לאתר ולעקוב אחר כמות הביקורים וצפיות בדפים, ללא הגדרת תהליך התנהגות, בדיקתו ותיקונו בהתאם לאחוז ההצלחה - זה כמו לקנות בוגאטי ולהשאיר אותה חונה בחניית הבית כך שאפילו השכנים לא רואים אותה.

הגדירו את תהליך ההתנהגות הרצויה באתר/חנות ובידקו לאורך כל התהליך - בין אם מדובר רק במילוי טופס, ובין אם מדובר בתהליך קנייה מורכב. עקבו ובדקו היכן בתהליך ישנן נטישות של גולשים, עמדו על הסיבה ותקנו אותה.

הגדירו אירועים ומטרות באנליטיקס וסיפרו אותם, שלחו את מקורות הלידים לאנליטיקס כדי לדעת דפוסים שהניבו וחשוב עוד יותר - לדעת דפוסים שלא הניבו כלום ורק בזבזנו עליהם כסף. כך תוכלו לדעת האם מאמר באאוטבריין הניב מכירות, האם הפוסט בפייסבוק גרר נרשמים, איזו מודעת רימרקטינג טובה יותר ועוד ועוד.

Google Analytics

3. צפו בהתנהגות הגולשים באתר

באפשרותכם לצפות בקטעי וידאו המראים את התנהגות הגולש באתר, בהם תראו ממש את סמן העכבר הנע בדף האינטרנט שלכם, וכך תוכלו לראות המרות שבוצעו בפועל.

תוכלו ללמוד על התנהגות הגולשים באתרכם, זהו אזורים בעייתיים והתאימו את חוויית הגלישה.

ניתן לראות מפות חום, איפה הקליקו והיכן התמקדו רוב הגולשים, היכן הקישו, כאשר מדובר במובייל. מעקב אחר גלילה מאפשר לכם לגלות עד איפה גללו הרוב, איפה עצרו ולמשך כמה זמן. השקיעו זמן באיסוף המידע, נתחו אותו והתקדמו לפי המסקנות. כך תדעו מה מניע את הגולש ובמה הוא חושק ובהתאם - תפעלו.

תוכלו לנסות את התכנות הבאות: Crazyegg ,Lucky Orange ,Hotjar

4. בחנו גרסאות וחלופות כל הזמן

בצעו מבחני A/B טסטינג עבור כל דבר שאפשר לבצע עליו מבדקים אלה. טיפ: אפשר על הכול.
יצרו גרסאות טקסטואליות, קונספטואליות וגרפיות שונות והחליפו מסרים, צבעים, כפתורים, תמונות, סרטים ועוד. שלחו תנועה לכל חלופה ובדקו מה ממיר טוב יותר.

מומלץ תמיד שיהיו לפחות שתי גרסאות באוויר ועל בסיס הנתונים - בחרו בטובה מביניהן. זרקו את הטובות פחות, והביאו חלופה נוספת להיבחן מול הגרסה המנצחת. זכרו: קהל היעד והלקוחות הפוטנציאלים אינם אתם, אל תתנו לטעמכם ודעותיכם להשפיע, נסו עוד ועוד והמשיכו ושפרו גרסאות. בצעו מבדקים לעמודי נחיתה, לבאנרים, למודעות, לפוסטים, מאמרים, אתרים, מבצעים שונים, כל דבר בעצם!

נסו את התוכנות והשירותים הנ"ל: Optimizely ,Google Optimize

5. עמידה בסטנדרטים ובראשם Mobile friendly

דאגו שעמוד הנחיתה, האתר או החנות שלכם יעמדו בכמה שיותר סטנדרטים. האינטרנט בנוי ממערכות רבות וללא סטנדרטים - יימנעו אפשרויות פעולה. הדרך בה הדפדפן מציג את העמוד תלויה בכך. גם מנועי חיפוש ומערכות פרסום מעריכים עמידה בסטנדרטים ונותנים ציונים טובים, שיעזרו בקידום האורגני ויוזילו את עלויות הפרסום הממומן.

מהירות טעינת העמוד היא קריטית, ולכן דאגו למתכנת ברמה גבוהה, עשו אופטימיזציה לתמונות וסרטים כך שישקלו את המינימום. בכל העולם הגלישה במובייל גדלה בקצב מסחרר, ובכמה מקומות עלתה על כמות הגלישה במחשב.

מתוך מחקר של גוגל, שבוצע לאחרונה בארה"ב, ניתן לראות כי 94% מהאנשים גולשים בנייד ומחפשים מידע דרכו, ובאופן מפתיע 77% מתוכם עושים זאת ממקום העבודה או בבית, למרות שמחשב PC או נייד נמצא בקרבתם.

אפיינו את גרסת המובייל: זה לא סתם האתר שלכם בקטן, זו חווית גלישה אחרת לגמרי. יצרו גרסת מובייל בעלת נוחות משתמש, מהירות טעינה והגישו אותה לגולשי המובייל. ניתן לבדוק את ציון איכות הנראות של אתר האינטרנט שלכם בקישור הבא, שימו לב כי בקישור ניתן לראות ציון והערות כיצד ניתן לשפר: Google Pagespeed insights

בדיקת סטנדרט האינטרנט W3C

■ הכותב הוא מנהל השיווק של CALLBOX מבית WAY2CU.