צפו: שני רכבים אוטונומיים התחרו על מסלול - וזה מה שקרה

שתי מכוניות אטונומיות התחרו האחת עם השנייה, ללא התערבות בן אנוש, על מסלול מירוצים אמיתי, ואף הגיעו למהירות של לא פחות מ-185 קמ"ש ■ אלא שדווקא את מה שאירע לקראת סופו של המירוץ איש לא חזה

חדשות הרכב, מרוץ אוטונומי/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, מרוץ אוטונומי/ צילום: מתוך הוידאו

פיסת היסטוריה קטנה נכתבה בדברי הימים של העולם המוטורי, שני כלי רכב אוטונומיים התחרו ביניהם על מסלול מירוצים אמיתי. אם עולה לכם בראש השאלה מדוע? אנחנו בטוח לא נוכל להסביר לכם. שלחו שאלה לחברת רובו-רייס, שאחראית על היצירה האוטונומית, דב-בוטס.

בכל מקרה המירוץ המוזר התקיים כהכנה למירוץ הפורמולה A שנערך ברחובות בואנס איירס, ארגנטינה. שתי המכוניות הצליחו לבצע כמה הקפות של המסלול, הגיעו למהירות של לא פחות מ-185 קמ"ש, ואפילו הצליחו לבצע תמרון חירום ולהתחמק מכלב טועה שעלה על המסלול. רק שאחת מהמכוניות שכחה את הכלל החשוב במירוצים, דחפה קצת יותר מדי, והתרסקה. בדיוק כמו אותם נהגים אנושיים אותם היא באה להחליף. כך שהניצחון, הבכלל לא מתוק, הוענק למכונית השנייה.

מנהל חברת רובו-רייס הסביר כי המכונית שהתרסקה ניסתה לבצע פנייה במהירות גבוהה בפול גז, ותפסה את הקצה של גדר ההפרדה. הוא הוסיף כי זהו רגע היסטורי, והעובדה ששתי המכוניות התקדמו בצורה כה מהירה על המסלול רק מראה כמה הטכנולוגיה האוטונומית מתקדמת באופן מהיר, וכמה החברה חשובה להתפתחות זו.

לרעיון של מכונית אוטונומית כבר התחלנו להתרגל, אבל למירוצים בין רובוטים? טוב בטח גם לזה יימצאו צופים נלהבים. לא נראה לנו שאנחנו נהיה ביניהם.