רכשו מקרר תקול - ושנתיים לאחר מכן יקבלו את כספם חזרה

שנתיים אחרי שרכשו מקרר תקול של בלומברג, תשלם תדיראן ללקוחות סכום של יותר מ-10,000 שקל עבור עלות המקרר ועוגמת-הנפש - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות

לוגו בלומברג
לוגו בלומברג

שנתיים אחרי שרכשו מקרר תקול, תשלם תדיראן ללקוחות סכום של יותר מ-10,000 שקל עבור עלות המקרר ועוגמת-הנפש - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה.

הסיפור החל בחודש מאי 2015, כשבני הזוג ש' רכשו מקרר מסוג בלומברג תמורת 8,400 שקל. זמן מה לאחר קבלת המקרר, הבחינו הלקוחות כי קיימת בעיה בדלתות המקרר, וכי אחת הדלתות אינה נסגרת היטב. טכנאי שביקר בביתם קבע כי אכן אחת הדלתות משוחררת, ועם זאת קבע כי הסגירה בטוחה, ואמר שאם המצב יחמיר, הוא יגיע שוב ויתקין מחדש את הדלתות.

אלא שהטענה חזרה, והבעיות לא נפתרו, כשבעיה נוספת שצצה נגעה ללוח התצוגה שעל גבי הדלת - גם אחרי שהוחלף כרטיס חכם במקרר.

תדיראן טענה להגנתה כי היא פעלה כראוי ודאגה לשלוח טכנאים לבית התובעים כל אימת שאלה התלוננו על תקלה. עוד טענה החברה כי התלונה הראשונה מצד הלקוחות הגיעה רק 10 חודשים אחרי שסופק להם המקרר, וכי דרישת התובעים לביטול העסקה אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק.

הרשמת הבכירה ענת דבי התרשמה כי התובעים לא מתלוננים לשווא ואף ציינה כי "גישתו של נציג הנתבעת כלפי התובעת הייתה מתלהמת ואגרסיבית. נציג הנתבעת הכחיש כי קיימת כל בעיה במקרר... מאידך, ובאותה נשימה, טען נציג הנתבעת כי הנתבעת דאגה לשלוח טכנאים ולתקן את המקרר ולהביא אותו למצב תקין".

לדבריה, "אוסיף ואומר כי טענות נציג הנתבעת, המרמזות על קנוניה של התובעים כנגד הנתבעת, עומדות בסתירה למסמך אשר הוצג על-ידי הנתבעת עצמה, וממנו עולה כי אכן בוצע כיוון של הדלתות והחלפת כרטיס במקרר. רוצה לומר: יש דברים, בגו והתלונות אינן מצוצות מן האצבע".

בסופו של דבר קבעה הרשמת כי כיוון שתדיראן לא תיקנה את המקרר כנדרש, עליה להשיב ללקוחות את התמורה ששילמו בעדו, סכום של 8,400 שקל - כשהמקרר יושב לידי החברה.

עוד נקבע כי החברה תשלם ללקוחות סכום של 1,500 שקל עבור עוגמת-הנפש ועוד 300 שקל עבור הוצאות משפט, כשבסך-הכול מדובר ב-10,200 שקל (ת"ק 47768-09-16).