פריצת דרך טכנולוגית: המחשבים הניידים מודל 2017

עבור המקצוענים אין עדיין תחליף ראוי ללפטופ רציני, שיכול למלא משימות מיחשוב "כבדות" מבלי לתפוס יותר מדי מקום ומשקל על השולחן או במזוודה ■ קבלו כמה מהדגמים שהוכרזו בשבועות האחרונים

האבולוציה של המחשבים הניידים מזכירה את עיקרון "חד גדיא". בתחילה באו הניידים והחריבו את פלח השוק המחשבים השולחניים. לאחר מכן הגיעו הטאבלטים רבי העוצמה ובסיוע מקלדות ניתקות משכו את השטיח מתחת לרגליהם של הניידים, וכיום האחרונים נלחמים על קיומם מול טלפונים חכמים בעלי מסכי ענק. אבל עדיין, למרות כל התהפוכות ממשיכים המחשבים הניידים ליהנות מביקוש יציב, בעיקר בשוק המקצועי והארגוני. עבור המקצוענים אין עדיין תחליף ראוי ללפטופ רציני, שיכול למלא משימות מיחשוב "כבדות" מבלי לתפוס יותר מדי מקום ומשקל על השולחן או במזוודה. כמה מהדגמים החדשים של בציר 2017, שהוכרזו בשבועות האחרונים ויצאו לשוק בחודשים הבאים, ממחישים שיש עדיין לאן להתקדם.

LG gram: דיאטה קיצונית

המשקל הוא האויב הגדול של הלפטופים "הארגוניים", שמיועדים למקצוענים שטסים לעיתים תכופות. כתוצאה מכך מושקעים בתעשייה משאבים הנדסיים יוצאי דופן כדי להפחית כל גרם מיותר במשקל של הדגמים הבכירים וההישגים בחזית הזו הם מרשימים.

קחו, למשל, משקל של 1.08 קילו - עד לא מזמן משקלם של כמה טאבלטים מאובזרים. במשקל הזה אפשר לקבל היום את מחשב הדגל מסדרת gram החדשה של LG, שמצויד - נא לשבת - במסך 15.6 אינץ'. לדיאטה הקיצונית אחראי שימוש בחומרים מתקדמים מתעשיית החלל וארכיטקטורה ייחודית של סוללת הליתיום, שמאפשרת לחברה הקוריאנית להעניק לסדרה החדשה משך פעולה של עד 14.5 שעות פלוס לאחר טעינה מלאה, למרות המשקל הזעיר של הסוללה.

הדגם הבכיר בסדרה מצויד במעבד I7 מדור שביעי, דיסק SSD של 512 ג'יגהבייט, זיכרון פנימי של 16GB ועוד. הדגם גם מצויד בחיבור USB מדור אחרון, שתומך בו זמנית באותות וידאו, העברת נתונים וטעינה של הסוללה. כבד מדי? יש בסדרה גם דגם 14 אינץ' עם מפרט טכני דומה, ששוקל 980 גרם. המחירים בארצות הברית נעים בין כ-1,000 ל-1,500 דולר בהתאם למפרט.

פורשה דיזיין "מספר 1": סמל סטטוס מתקפל

גם בעידן שבו רוב המחשבים הניידים מתחרים על בסיס של מפרט טכני ומחיר, יש עדיין לקוחות שרואים בהם סמלי סטטוס ומוכנים להשקיע בהתאם. אל הנישה הזו מכוון הנייד החדש של בית העיצוב היוקרתי פורשה דיזיין, שמתמחה בעיצוב וייצור מוצרים עבור החלק העליון ונטול מגבלות התקציב של שוק המנהלים.

הנייד החדש מעוצב במתכונת של דגמי "שניים בתוך אחד" כלומר עם יכולת לתפקד כטאבלט עצמאי או כמחשב נייד עם מקלדת. פורשה עיצבה צירי חיבור ייחודיים בין שני החלקים, "בהשראת תיבת הילוכים של רכב" כמאמר המשורר, שניתן לנתק אותם מגנטית כמו בדגמים אחרים אבל גם לסובב ב-360 מעלות בנפרד מבלי להפריד ביניהם. העובי של כל אחד מהחלקים - המסך והמקלדת - הוא 7.7 מ"מ בלבד - ושניהם עשויים מאלומיניום תעופתי.

כפי שניתן לצפות ממחשב עם מיתוג (ומחיר) שמכוון לאלפיון העליון, המפרט כולל הרבה טכנולוגיה עילית. מסך המגע בגודל 13.3 אינץ' הוא ברזולוציה של 3200X1800 (3K) והוא מגיע עם עט מגע, שמתאימה גם למשימות גרפיות עדינות. המעבד הוא I7 מהדור האחרון (דור שבע), שמריץ את גרסת "פרו" של חלונות 10 ויש כמובן גם דיסק SSD מהיר בנפח 512 ג'יגהבייט וזיכרון פנימי נדיב.

שתי סוללות ליתיום פולימר שטוחות מספקות זמן עבודה מצרפי של עד 14 שעות, כאשר טעינה מלאה שלהן מתבצעת בתוך שעתיים בלבד. המחשב צפוי לצאת לשוק בסביבות אפריל ולעלות בארצות הברית כ-2,500 דולר.

סמסונג גלקסי בוק: לוחם הגלקסיה

לסמסונג יש רומן ארוך ודי תזזיתי עם שוק המחשבים הניידים, שממנו היא אף יצאה להפסקה ארוכה לפני כמה שנים. כעת היא חוזרת לשוק ורותמת אליו את אחד הנכסים הגדולים שלה - שם המותג הגלובלי גלקסי. הראשונים בסדרת ה-Galaxy Book החדשה הם שני דגמי "שניים בתוך אחד" קומפקטיים, שנבדלים בגודל המסך - 10.6 אינץ' ו-12 אינץ'. שניהם מצוידים במערכת ההפעלה חלונות 10 ומגיעים עם עט מגע.

הדגם הבכיר כולל מסך 2K בטכנולוגיית AMOLED, שמציעה בהירות גבוהה בכל תנאי השימוש, מעבד I5 של אינטל פלוס, מעבד גרפי של אינטל, ושתי מצלמות מתוחכמות מובנות. משקל הדגם הבכיר עומד על כ-754 גרם כולל דיסק SSD פנימי בנפח 256 ג'יגה. המכשיר אמור לצאת לשוק לקראת סוף הרבעון השני במחיר משוער של עד כ-1,500 דולר לדגם הבכיר - מה שיציב אותו בתחרות מול ה-Surface העדכני של מיקרוסופט.

Razer בלייד: סכין לגיימרים

"גיימרים" מכורים יישבעו, שאין תחליף למחשב שולחני ("דסקטופ"), שנבנה ותוכנן אישית על ידי בעליו עם מערכות קירור ייחודיות, כרטיסים גרפיים הזויים ואפשרות לשדרג כל פריט ופריט. מנגד, יש גיימרים פרקטיים יותר, שסבורים שהיכולות של מחשבים ניידים המקצועיים אינן נופלות כיום מאלו של מגדלי המתכת הכבדים. עבורם מציעה כיום התעשייה דגמים שמשתדלים להקדים את זמנם. דוגמה אחת היא גרסת 2017 הנייד Blade מבית יצרנית ציוד הגיימרים Razer.

דגם ה-14 אינץ' החדש, שאינו גדול וכבד משמעותית מניידים עסקיים מקובלים, מציע החל מהשנה מסך 4K, שמתוכנן לתמוך במשחקים העדכניים ביותר בשוק. עוד פריטים ייחודיים (וחיוניים לגיימרים) הם מקלדת מקצועית עם תאורה פנימית שניתנת להתאמה אישית - 16.8 מיליון גוונים, ומייצרת אפקטים של תאורה, שאותם ניתן לסנכרן עם ההתרחשויות במשחק - פיצוצים וכו'. המפרט כולל כמובן גם כרטיס גרפי אימתני, זיכרון פנימי תקני אולטרה מהיר בנפח 16 ג'יגה, חיבורי וידאו ותקשורת מהדור האחרון ודיסקים בטכנולוגיית פלאש עם נפח של עד 1 טרהבייט. המחיר ההתחלתי בארצות הברית הוא כ-1,900 דולר אולם הוא יכול להכפיל את עצמו בהתאם למפרט.