הסכם עם מד"א יניב לאילקס מדיקל הכנסות של 37 מיליון דולר

במסגרת ההסכם תחליף אילקס את המערכות הקיימות במד"א לבדיקת מנות דם במערכות חדישות יותר

חברת אילקס מדיקל, המשווקת ציוד רפואי בישראל ומדינות נוספות, הודיעה על חתימת הסכם עם מד"א, במסגרתו תחליף אילקס את המערכות הקיימות במד"א לבדיקת מנות דם במערכות חדישות יותר. ההסכם צפוי להניב לאילקס הכנסות של 37 מיליון דולר במשך 7 שנים, עם אופציה להארכת ההסכם בשלוש שנים נוספות. ההסכם הזה הוא הארכה של הסכם התקשרות קודם עם מד"א. אילקס שולטת כיום בשוק אספקת הבדיקות למנות הדם בישראל.

בעקבות ההודעה, עלתה היום מניית אילקס מדיקל ב-2% והחברה נסחרת לפי שווי של 408 מיליון שקל. על-פי דוחותיה של אילקס, בתשעת החודשים הראשונים של 2016, רשמה החברה הכנסות של 388 מיליון שקל, צמיחה של 8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח המיוחס לבעלי המניות בחברה עמד על 21.8 מיליון שקל לעומת 26.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2015.

הירידה החלה כבר בשורת הרווח הגולמי והתווספה לה עליה בהוצאות ההנהלה והכלליות. שיעור הרווח הגולמי ירד, לדברי החברה, בשל רווחיות גולמית נמוכה יחסית בהתחלתו של פרויקט רב שנתי עם קופ"ח מאוחדת וכן ירידת חלקה בתמהיל ההכנסות של פעילות רווחית של החברה בדרום אפריקה. גם בפעילות של החברה הבת מדטכניקה חלה עלייה בהכנסות, אך הרווח הגולמי והנקי ירד, בשל שינוי בתמהיל המוצרים.

אילקס נמצאת בשליטת (70%) מייסד החברה והיו"ר, משה בן שאול, כאשר בין מנהלי החברה נמצאים רבים ממשפחתו של בן שאול. לאורך השנים עלו מעת לעת ביקורות לגבי מדיניות השכר לבן שאול, וגם בינואר האחרון נאלצה החברה לבצע מו"מ עם המוסדיים כדי לאשר את מדיניות התגמול שלה, המאפשרת לשלם למנכ"ל שכר בסיס של עד 160 אלף שקל ומענק הוני בגודל דומה. בסופו של דבר התקבלה מדיניות התגמול אף שרוב בעלי המניות שאינם בעלי עניין הצביעו נגדה.