כחלון: "אנחנו לפני הורדת מסים, נוסיף כסף לשכבות החלשות"

שר האוצר בריאיון ב"פגוש את העיתונות" ותקף את קודמיו בתפקיד, שהם, לדבריו, אחראים למשבר הדיור: "המחירים התמתנו משמעותית; מחר יתפרסמו נתונים מאוד מעודדים" ■ על ההתערבות הפוליטית בתאגיד השידור: "התאגיד יקום, אי־אפשר להשתלט על התקשורת"

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

שר האוצר משה כחלון הגיע הערב (שבת) לריאיון באולפן "פגוש את העיתונות". הוא התייחס למשבר הדיור: "אנחנו רואים שינויים בשוק הנדל"ן ויש התמתנות משמעותית במחירים". הוא ציין כי "מחר יתפרסמו נתונים מאוד מעודדים" והאשים את קודמיו בתפקיד: "הנזק נגרם לאורך 12 שנים של הממשלות והשרים הקודמים. השאירו לי את העבודה הזאת". הוא הודה כי יוקר המחיר גבוה והבטיח שלא ישאר כסף עודף בקופת האוצר. "אנחנו לפני הורדת מסים", אמר. "נצטרך להחזיר כסף לשכבות החלשות, הוא יחזור לציבור".

שר האוצר ציין כי הנתונים לגבי שוק הנדל"ן, שאמורים להתפרסם מחר, מצוינים ויש ירידה בשיעור של כ-45% בהיקף העסקאות בראשון לציון וברחובות. "יש לנו עוד הרבה עבודה", אמר כחלון, "אבל הכי חשוב זה לא לפחד".

"יש עלינו לחצים אדירים", הוא הדגיש. "נכון להיום, 8,000 זוגות צעירים שלא חלמו על לקנות דירה חתמו כבר על חוזים. עשינו פה דברים קשים שלא עשו אותם בעבר, כולל מיסוי. לא הייתה ברירה. שרים לפניי פחדו מאנשים חזקים ואני יודע שאני משלם מחיר פוליטי. אני מוכן לקחת את הסיכון הזה כדי שלזוגות הצעירים תהיה דירה".

שר האוצר התייחס גם לחוק הדירה השלישית ולתופעה שלפיה משכירי דירות מעלים את שכר הדירה לשוכרים - עוד לפני שנכנס לתוקף: "זה ניצול של המצב. אין סיבה ששכר הדירה יעלה. החוק כרגע נמצא בבג"ץ ואני מקווה שתתקבל הכרעה בתוך חודש-חודשיים".

כחלון התייחס גם להתערבות הפוליטית בתאגיד השידור, ואמר כי "התאגיד יקום, נשמור על עיתונות חופשית. אי־אפשר להשתלט על התקשורת".