ברשות השידור מאיימים בשביתה: "רוצים להשאיר מסר מהדהד"

אחרי שעליית התאגיד ב-30 באפריל הפכה לבלתי נמנעת, העובדים יכנסו ביום שלישי אסיפה בה יחליטו על המשך צעדיהם ■ יו"ר הוועד, משה שגב: "העובדים לא רוצים להישאר פה עד ה-30 באפריל, זו ההשפלה הכי גדולה שיש"

עובדי רשות השידור / צילום: עובדי רשות השידור
עובדי רשות השידור / צילום: עובדי רשות השידור

ההודעה הרשמית של משרד התקשורת - שהסתתרה בתזכיר הצעת החוק שמדבר על מועצת הרגולטורים המאוחדת - לפיה תאגיד השידור בכל מקרה יחל בשידוריו ב-30 באפריל כפי שקובע החוק הנוכחי, הובילה היום (א') לתגובות של כעס וייאוש, בקרב עובדי רשות השידור.

אחרי שהפוליטיקאים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוררו בעובדים תקוות שלפיהן למרות החוק שעבר הכנסת ב-2014 ייתכן שלפחות חלקם ימשיכו לעבוד במקום במסגרת רשות שידור משוקמת, כעת גם התקווה הזאת נגוזה, והעובדים מאיימים להשבית את השידורים כבר ביום שלישי הקרוב.

במכתב ששלח היום משה שגב, יו"ר ועד הגג של עובדי ההסתדרות ברשות, לעובדים הוא כתב: הייתה לנו תקווה שיהיה שינוי בהחלטה... אך לצערנו נפל הפור . ב-30 באפריל כולנו הולכים הביתה . ב-1 במאי, חג הפועלים, כולנו נתחיל לחתום אבטלה, וזאת בעזרתו הנדיבה של שר האוצר, 'השר החברתי' שזורק יותר מ-700 משפחות הביתה. אבל לפני כן אנחנו רוצים להשאיר מסר מהדהד למדינת ישראל. לא נלך בלי לצעוק את הצעקה שלנו: 'היום זה אנחנו, מחר זה אתם. מחר זה כולכם'... את כולנו, את כולכם, אפשר לזרוק בצדי הדרך. ביום שלישי בשעה 10:00 תתקיים אסיפת עובדים של כל עובדי הרשות, רדיו טלוויזיה ומטה עם הפסקת עבודה באולפן נקדי. באסיפה נחליט על צעדי המשך".

שגב תיאר היום בשיחה עם "גלובס" את התסכול שחשים מאות מהעובדים שהחל מסוף אפריל ייוותרו ללא עבודה. "אנשים פה פשוט לא מסוגלים. זה לא אני כוועד שבא עושה את זה (את אסיפת החירום ביום שלישי, י' כ'), זאת דרישה של העובדים. הם באים ואומרים: 'די, עזבו אותנו, תנו לנו ללכת הביתה. לא רוצים להיות פה עד ה-30 באפריל, זו ההשפלה הכי גדולה שיש. למה שהם יקבלו את זה על מגש של כסף? התאגיד מוכן כבר מה-1 בינואר? אז שיעלו".

 - יש לכם כעס על הפוליטיקאים שאולי בדיעבד מסתבר שנטעו בכם תקוות-שווא?

"העובדים פה נתלו בתקווה מאוד גדולה, ראש הממשלה מעל דוכן הכנסת אומר 'אני אשקם את רשות השידור', אז העובד צריך לא להאמין לו? אז העובדים האמינו לו, ונתנו מעצמם, וויתרו על הרבה דברים כדי שמה שאמר ראש הממשלה אכן יתקיים. אנחנו לא ביקשנו ממנו שיצהיר מעל במת הכנסת. יש פה אנשים, אתה יכול להגיד היום יש חוק מחר אין חוק ולחזור בך? שידאגו עכשיו לעבודה לכל מאות האנשים שצריכים ללכת הביתה".