עלות שכר של 8 מיליון שקל ליו"ר כיל הפורש ניר גלעד

צמרת דירוגי השכר: מנכ"לית הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, היא שיאנית השכר מקרב הנשים, עם תגמולים של 4.6 מ' ש' ■ מנכ"ל אבגול נהנה מתגמולים של 6.3 מ' ש'

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

הדוחות המורחבים של יצרנית הדשנים כיל, מלמדים כי למרות שנה עסקית קשה שהסתיימה בהפסד של 122 מיליון דולר, המשיכו בכירי החברה ליהנות מתגמולים מפנקים. היו"ר לשעבר, ניר גלעד, שכיכב בשנים האחרונות דרך קבע בצמרת דירוגי השכר, לא ייעדר ממנה גם בזה של השנה החולפת. תגמול בהיקף של כ-8 מיליון שקל (כ-2 מיליון דולר) שקיבל גלעד בגין עבודתו עד חודש אוגוסט האחרון ב-80% משרה, מיקם אותו היישר אחרי העשירייה המובילה עד כה.

סכום זה, מרשים ככל שיהיה, מהווה כסף קטן עבור גלעד, שאת עיקר הונו גרף בתפקידו כמנכ"ל בעלת השליטה בכיל , החברה לישראל שבשליטת עידן עופר. שם, במשך שבע שנים ועד שעזב את התפקיד ב-2015, נהנה גלעד מתגמולים המצטברים לסכום עתק של יותר מ-150 מיליון שקל.

אחרי גלעד התמקם המנכ"ל הקודם של כיל, סטפן בורגס, שסיים את תפקידו בחודש ספטמבר האחרון ועלות העסקתו התקרבה ל-5 מיליון שקל (1.2 מיליון דולר). עוד בקבוצת החברה לישראל, שיאן השכר בחברה הבת בזן היה המנכ"ל אבנר מימון, שעלות העסקתו הגיעה ל-5.6 מיליון שקל ואילו יו"ר בזן, עובדיה עלי, הסתפק ב-4.5 מיליון שקל.

עלות יתר שיאני השכר של בזן נעה בטווח של 2.1-2.5 מיליון שקל לכל אחד, בנוסף ל-2.5 מיליון שקל ששילמה בזן לדירקטורים שלה ובהם דייוויד פדרמן, שבעלי המניות אישרו לו בתקופת הדוח מענק של 750 אלף שקל עבור שנת 2015, לאחר שסיים את תפקידו כיו"ר החברה הבת כאו"ל (כרמל אולפינים).

ראשי הבנק הבינלאומי הצטרפו גם הם לרשימת שיאני השכר, בראשם המנכ"לית סמדר ברבר-צדיק, שהפכה לשיאנית השכר מהמגזר הנשי, עם תגמולים בהיקף של 4.6 מיליון שקל. עלות העסקת יו"ר הבינלאומי, רוני חזקיהו, עמדה על 3.5 מיליון שקל. עוד בפיננסים, בית ההשקעות מיטב דש שילם 4.2 מיליון שקל למנכ"ל, אילן רביב, בעוד המשנה שלו, רונן טוב, הסתפק ב-2.8 מיליון שקל ואילו צבי סטפק, מבעלי השליטה, נהנה מתגמולים של 1.8 מיליון שקל בתפקידו כדירקטור פעיל במיטב דש.

גם חברת הבדים הלא ארוגים אבגול שלחה נציג לצמרת שיאני השכר - מנכ"ל החברה, דייוויד מלדרם, שנהנה מתגמולים בהיקף של 6.3 מיליון שקל (כ-1.7 מיליון דולר), שכללו שכר בעלות של יותר מ-700 אלף דולר, ובנוסף מענק ותגמול מנייתי. אבגול שלחה דייוויד נוסף לרשימת שיאני השכר - סמנכ"ל התפעול, דייוויד הודג'טס, שממוקם הרחק מאחורי הבוס שלו, עם תגמולים בהיקף שנתי של כ-2.5 מיליון שקל (כ-660 אלף דולר).

שיאן שכר בולט נוסף הגיע מחברת הנדל"ן המניב אמות - המנכ"ל אבי מוסלר, שעלות העסקתו הגיעה ל-5.1 מיליון שקל ומיקמה אותו בין 20 שיאני השכר ל-2016 עד כה, עם שכר בעלות של 2.25 מיליון שקל ומענק של 2.3 מיליון שקל. עלות העסקת יתר ארבעת שיאני השכר של אמות נעה בטווח של 2.3-1.6 מיליון שקל לכל אחד.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל החברה המתחרה גב ים, זכה לתגמולים בהיקף של 3.1 מיליון שקל, שכללו שכר של 2.3 מיליון שקל ומענק של כ-850 אלף שקל, ועלות העסקת יתר בכירי החברה עמדה על 1.2-1.4 מיליון שקל לכל אחד. עוד בנדל"ן, בעל השליטה בחברת מגה אור, צחי נחמיאס, נהנה מתגמולים בהיקף של 3.9 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר החברה.

מנכ"ל דלק רכב עם 3.5 מיליון שקל

שיאן השכר של דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד, היה שחר שמש, מנכ"ל חברה בת, עם 5.3 מיליון שקל, ואילו בעל השליטה גיל אגמון הסתפק אשתקד בתגמול של 3.5 מיליון שקל - עיקר הסכום כמענק. חברת הטכנולוגיה חילן שילמה לבעל השליטה, אבי באום, 3.8 מיליון שקל בדמי ניהול ומענק בתפקידו כמנכ"ל החברה (כיום מכהן כיו"ר). לשחר אפעל, מנכ"ל חברה בת, שילמה חילן 4.1 מיליון שקל, ואצל מלם תים שיאן השכר היה המנכ"ל המשותף אודי וינטראוב, עם תגמולים בהיקף של 3 מיליון שקל, לצד תגמולים של 1.7 מיליון שקל שקיבל בעל השליטה שלמה איזנברג, בתפקידו כיו"ר בהיקף משרה של 35%.

גם עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל חברת הלוגיסטיקה ושירותי השילוח ממן, הצטרף לרשימת השיאנים, עם עלות העסקה שהגיעה ל-3 מיליון שקל, ועלות העסקת יו"רית החברה, נחמה רונן, הגיעה ל-1.5 מיליון שקל עבור 50% משרה.

עותק של שיאני השכר 2016
 עותק של שיאני השכר 2016