ר"ג: העירייה הנפיקה צווי הפסקת עבודה לשלושה אתרי בנייה

מדובר בצווים שהונפקו לאחר בדיקה שיזמה העירייה בעקבות קריסת המנוף הבוקר באתרי הבנייה ■ בבדיקה נבחנו האישורים של המנופים שמוצבים באתרי הבנייה, ובשלושה אתרים לא סופקו לפקחים המסמכים הדרושים

המנוף שקרס ברמת גן/ צילום יאיר צור, מד״א
המנוף שקרס ברמת גן/ צילום יאיר צור, מד״א

עיריית רמת-גן מוציאה בשעות אלה צווי הפסקת עבודה לשלושה אתרי בנייה בהם התגלו בעיות באישורי העבודה של המנופים הממוקמים באתר, כך נמסר מהעירייה. מדובר בצווי הפסקת עבודה שיוצאו לקבלנים בעקבות בדיקה שיזמה העירייה היום (א'), וזאת לאחר קריסת המנוף הבוקר. בבדיקה נבחנו האישורים של המנופים שמוצבים באתרי הבנייה ובשלושה אתרים לא סופקו לפקחים המסמכים הדרושים.

"אתרים אלה לא הציגו את האישורים המתאימים להפעלת המנופים ועל כן הופסקה עבודתם מיידית, עד שיציגו את האישורים הנדרשים בפני העירייה", כך נמסר מעיריית רמת-גן. "יודגש כי מדובר בהליך שמי שאמור לבצע אותו הוא משרד העבודה, אולם לאור דחיפות הנושא, לקחה העירייה - תחת הנחיית ראש העיר- את הנושא לידיה באופן מהיר ומקצועי". עוד נמסר מהעירייה כי אתרי הבנייה בהם הוצאו צווי הפסקת העבודה ממוקמים ברחובות יהודית, איתמר והחולה. עוד נמסר כי מדובר באתרים בהם נעשית עבודה במסגרת פרויקטים של תמ"א 38. בעירייה מתכוונים להמשיך ולבדוק את כלל המנופים באתרי הבנייה בעיר גם בשעות הערב והלילה.

נזכיר היום (א') בבוקר קרס חלקו העליון של מנוף באתר בנייה ברחוב נווה יהושע ברמת-גן, קריסה בה נפגעו שני אנשים. המנוף קרס על בניין מגורים סמוך שהיה ריק מאדם באותה העת. מדובר באתר בנייה המופעל על-ידי חברת אורתם מליבו. רק בשבוע שעבר נפצע באתר זה בדיוק פועל בניין שנפל מגובה שנפצע באורח בינוני. עוד נזכיר כי לפני ארבע שנים, הייתה מעורבת החברה בבניית פרויקט מגורים ברחוב נחל פרת בחדרה, פרויקט אותו יזמה חברת גינדי השקעות, בו קרסו מרפסות בקומות העליונות של הבניין.

ממינהל הבטיחות שבמשרד העבודה והרווחה נמסר היום כי בעקבות הדיווח שהתקבל במינהל בבוקר אודות קריסת המנוף, מפקח הוזעק למקום לבחון את האירוע: "מבירור ראשוני עולה כי מדובר בקריסה של זרוע המנוף (החלק העליון של העגורן) ככל הנראה מכשל הנדסי במהלך הפעלת העגורן. המינהל הטיל צו להפסקת העבודות במקום למשך 48 שעות".