סוף לסאגת "Oboy": הסדרה תשודר במקביל ב-yes ובהוט

בתיווך מועצת הכבלים והלוויין נמצא פתרון לסדרת הנוער הפופולרית, ששידורה הופסק 4 פרקים לפני תום העונה בשל הסכסוך בין yes ל-RGE ■ הוט ו-yes יחלו בשידור מחדש של כל פרקי העונה הראשונה ■ בהוט תשודר הסדרה בערוץ הילדים, וב-yes בערוץ yes דרמה

מתוך "O'boy" / צילום מסך
מתוך "O'boy" / צילום מסך

אחרי שאתמול (א') דיווחנו כאן כי הסכסוך בין קבוצת RGE וחברת הלוויין yes רחוק מפתרון, לאחר שהליך הגישור בין השתיים נכשל, היום מתברר כי לפחות בעניין סדרת הילדים והנוער "Oboy" נמצא פתרון. בתיווכה של יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, הגיעו הצדדים להסכמה שלפיה פרקי הסדרה ישודרו במקביל גם ב-yes וגם בהוט.

כזכור, לאחר שב-yes החליטו להיפרד בראשית 2017 מערוץ הילדים אותו הפיקה עבורה RGE, התגלע סכסוך משפטי בין שני הצדדים לגבי השאלה למי שייכות הפקות המקור הבלעדיות ש-RGE הפיקה עבור הערוץ.

הסוגיה הפכה רלוונטית במיוחד בכל הנוגע לסדרה הפופולריות "Oboy", שהפרקים האחרונים לעונתה הראשונה עמדו להיות משודרים זמן קצר לאחר הורדת ערוץ הילדים מ-yes.

ב-RGE סירבו להמשיך ולהעביר פרקים ל-yes מרגע הורדת ערוץ הילדים, ולמרות ש-yes טענה כי ההסכם שיש לה עם החברה מקנה לה את הזכויות על ההפקות הבלעדיות גם לאחר סיום החוזה על ערוץ הילדים, בית המשפט נמנע מלהורות ל-RGE להעביר את הפרקים שנותרו באופן מיידי, והסתפק בקביעה שגורלם של הפרקים יוכרע יחד עם ההכרעה בסוגיה הכוללת שנמצאת במחלוקת בין הצדדים, עניין שצפוי לארוך זמן רב. 

כעת, כאמור, נמצא פתרון, והעונה הראשונה כולה, שמונה 25 פרקים, תשודר מראשיתה במקביל גם ב-yes וגם בהוט. שידור הפרקים יחל עוד לפני הפסח, כשבהוט הפרקים יועברו בערוץ הילדים של RGE שממשיך להיות משודר אצלה, בעוד yes תשדר את הפרקים בערוץ yes דרמה. 

"Oboy" היא אחת מסדרות הנוער הפופולריות בישראל, ובשבוע שעבר היא אף זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה עבור סדרת הדרמה הטובה ביותר לילדים ולנוער. מנתונים שחשפה yes במהלך הדיון המשפטי עולה כי מדובר באחת מסדרות המקור הפופולריות ביותר שלה, וכי פרקיה זכו ל-400 אלף הורדות ב-VOD. גם מי שעקב אחר עמודי הפייסבוק של yes וערוץ הילדים בזמן המשבר סביב המשך שידור הסדרה, יכול היה להתרשם כי אכן מדובר בסוגיה שמטרידה צופים צעירים רבים. 

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין מסרה היום (ב') עם ההגעה להסכמות כי "היא שמחה שהצדדים הסכימו לשים את המחלוקת בצד ולפתור את הסכסוך ביניהם שלא על חשבון הילדים".