המענה לזיהום האוויר: בניינים עליהם צומחים אלפי ועצים

ייעור העיר הוא כמו השתלת איברים בריאים בגוף חולה: כך נראים מגדלי דיור חדשים המשולבים בצמחייה ירוקה ומספקים מענה לזיהום האוויר שהפך למכת מדינה בסין ובערים גדולות רבות מסביב לעולם

בניה ירוקה בסין / צילום: שאטרסטוק
בניה ירוקה בסין / צילום: שאטרסטוק

סטאפנו בוארי, STEFANO BOERI, הארכיטקט האיטלקי הנודע רואה בחוזנו את המרחב העירוני בסין כירוק. כדי לתת מענה לזיהום האוויר שהפך למכת מדינה ובמיוחד בבייג'ין, מציע בוארי חזיתות של משרדים, בתים ומלונות שופעים בצמחייה ירוקה. בוארי חשף את תוכניתו לשיפור פני העיר לאחר שכבר ביצע פרויקט דומה במתחם גורדי שחקים במילאנו, איטליה.

המקבילה הסינית לפרויקט במילאנו שגם תהיה הראשונה באסיה הם למעשה שני מגדלים עליהם יצמחו ורטיקלית כ-23 מינים שונים של עצים ו-2,500 שיחים מדורגים שונים. הבניינים ישמשו למשרדים, חדרי מלון מפוארים, מוזיאון ואפילו בית ספר לארכיטקטורה ירוקה. הצפי לסיום הפרויקט הוא בשנה הבאה, ואיך שלמדנו להכיר את הסינים אז הם גם יעמדו בזה.

אפשר לקרוא לשני המגדלים האלה פיילוט, שכן השלב הבא בתוכנית של בוארי הוא יצירת ערים ירוקות שייבנו על פי אותו מודל בדיוק. בוארי מדמה את פרויקט ייעור העיר כמו השתלת איברים בריאים בגוף חולה. העיר הראשונה שתבצע את הפרויקט היא לואיזהו LUIZHOU, עיר המונה 1.5 מיליון תושבים. שינוי של עיר שלמה לא דומה לפרויקט של 2 מגדלים שכן יש צורך במספר גדול של שיחים ועצים, אך עם זאת, בוארי מתאר את הפרויקט כפשוט ואומר כי מה שמדהים זה העבודה אותה מבצע הטבע בעצמו. הארכיטקט צופה כי כבר ב-2020 נוכל לראות את העיר המיוערת הראשונה בסין.