עלייה ברווח של דואר ישראל; זינוק בהכנסות מדואר חו"ל

הכנסות הדואר אשתקד ירדו אמנם ב-1.9%, אך הרווח הנקי עלה ל-48.3 מיליון שקל ■ דואר ישראל: "2016 הייתה שנת הסחר המקוון. בשנה זו מסרנו כ-52 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל לישראל"

דואר ישראל מסכם היום (ד') את שנת 2016 עם ירידה של 1.9% בהכנסות ל-1.8 מיליארד שקל, לעומת 1.842 מיליארד שקל הכנסות ב-2015.

עם זאת, בשורה התחתונה רשמה חברת הדואר עלייה של 13.9% ברווח ל-48.3 מיליון שקל בשנה החולפת.

בדואר מדווחים עוד על עלייה של 27.2% בהכנסות שמקורן בקבלת דואר מחו"ל. "שנת 2016 הייתה שנת הסחר המקוון. בשנה זו מסרה חברת דואר ישראל כ-52 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל לישראל", נמסר מהחברה.

עוד נמסר כי "כחלק מתוכנית ההבראה של דואר ישראל, שמה החברה דגש על מספר צירים מרכזיים, בהם שיפור השירות, צמצום זמני ההמתנה בסניפים, צמצום זמני מסירת החבילות ואמינות השירות. כמו כן פעלה החברה ליצירת בסיס טכנולוגי לשירותים ומוצרים חדשניים, בין היתר באמצעות חתימת הסכמים עם שותפים אסטרטגיים כמו Next ו-Ebay ושיתוף-פעולה עם שירות השליחים של חברת Gett.

"בנוסף פעלה החברה לצמצום זמני המתנה באמצעות הרחבת שעות פתיחת הסניפים, מעבר לאמצעים דיגיטליים כמו מסרונים בעת קבלת חבילות, צ'ט עם נציג שירות בפייסבוק או באתר ופתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות, העומדים כיום (בתוך שנתיים) על כ-320 מרכזים, בשיתוף חנויות פרטיות וכן גופים מובילים כמו שופרסל, עזריאלי, המשביר, ניו-פארם ועוד", נכתב בהודעת הדואר.

עוד מציינים בדואר כי 2016 התאפיינה בהמשך שיפור התוצאות העסקיות של החברה על רקע יישום הסכם ההבראה שנחתם בתחילת 2015, כולל צמצום הוצאות התפעול ושיפור בתזרים המזומנים של החברה. 

יו"ר הדירקטוריון, חזי צאיג, מסר עם פרסום התוצאות הכספיות כי "בשנת 2016 המשכנו את יישום תוכנית ההבראה, כאשר יישומה בא לידי ביטוי בשיפור משמעותי בכל מדדי השירות, בהם צמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר וייעול תהליך מסירת החבילות; וכן במדדים העסקיים המעידים על התייצבות פיננסית ואף צמיחה משמעותית ברווחיות. אני מאמין כי מימוש התוכניות העסקיות של החברה בשנים הקרובות ירחיב את פעילותה לתחומי עיסוק נוספים ויביא לצמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות החברה לאורך זמן".

המנכ"ל דני גולדשטיין הוסיף: "בזכות שורה של מהלכים שביצענו במהלך השנה - כמו הרחבת נקודות המסירה ללקוחות, משלוח המסרונים וחתימת ההסכמים עם השותפים האסטרטגיים השונים - ראינו שהציבור חזר להאמין בדואר ישראל. אנו נעשה הכול על-מנת להמשיך מגמה חיובית זו גם בשנים הקרובות, לצד המשך יישום תוכנית ההבראה יחד עם עובדי החברה וארגון העובדים, ותוך התמקדות בפיתוח מנועי הצמיחה של החברה בתחום הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחויות והבלדרות".