ממשלת סין שכרה 1,000 מ"ר ברמת החייל ב-20 מיליון שקל

סין מתכוונת להקים מרכז תרבות בשטח ששכרה ■ השטח נשכר לתקופה של 10 שנים מחברת אמות השקעות בבניין ברחוב הברזל 30 בת"א ■ במרחק הליכה משם רכשה ממשלת סין את בנין קומברס לצורך הקמת שגרירות סין

ממשלת סין ממשיכה "להשתלט" על רמת החייל בתל-אביב: שנה וחצי לאחר שרכשה את בניין קומברס ברמת החייל ב-200 מיליון שקל ומקימה עליה את בית השגרירות הסינית, חתמה היום (ה') ממשלת סין, באמצעות משרד התרבות שלה ונספח התרבות בישראל, על הסכם לשכירת 1,015 מ"ר בבניין חדש ברחוב הברזל 30, אותו רכשה אמות השקעות בנובמבר האחרון ממשפחת טייבר, כשהיה בבנייה מתקדמת, בתמורה ל-250 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם, שמיועד לתקופה של 10 שנים, תשלם ממשלת סין עבור השכירות לכל התקופה וכן עבור עבודות לצורך התאמת הנכס לצרכיה סך של כ-20 מיליון שקל. על פי הערכות, 14.5 מיליון שקל מתוכם מיועדים לשכירות.

לדברי וואן טינג, נספח התרבות של סין בישראל, ההחלטה להקים בישראל מרכז תרבות היא חלק מאסטרטגיה כוללת של הרפובליקה, "להנגיש את התרבות הסינית בכל המדינות שבהן היא מקיימת קשרים אסטרטגיים - דיפלומטיים כלכליים ותרבותיים. לכן, בכוונת משרד התרבות הסיני להקים בית תרבות, בו יתקיימו בין היתר שיעורי אומניות לחימה, שפה, ציור, ריקוד ובישול סינים כמו גם תערוכות וספריה".

לפי נספח התרבות טינג, מרבית הצוות הנחוץ להקמת ותפעול המרכז כבר אותר ונשכר ויגיע לישראל בחודש אוגוסט. תאריך הפתיחה המשוער של המרכז לקהל הרחב הינו אוקטובר 2017.

את ממשלת סין ייצגו בעסקה עוה"ד משה מויאל ויואב מלאכי ממשרד מויאל מלאכי ושות'. המשכירה יוצגה בידי עו"ד מיכאל מילר ממשרד גינדי כספי בשיתוף עו"ד אלה טייבר.