לקראת פסח: שטראוס משיקה בוט שייתן מענה על גלוטן במוצרים

הדמות של מערכת הבינה מלאכותית היא בוטית-קונדיטורית שגילתה שהיא רגישה לגלוטן ולכן צריכה לבצע התאמה בתזונה שלה ■ מדובר בחלק ממהלך גדול של החברה, שיכלול סימון של 200 מוצרים והשקת 40 מוצרים חדשים

בשנים האחרונות גבר הביקוש למוצרים ללא גלוטן בעקבות הגברת המודעות לרגישות לרכיב זה, הן מבחינה בריאותית עבור חולי הצליאק והן מבחינה של צריכת פחמימות, והשחקניות המובילות בשוק מנסות לנצל כל הזדמנות כדי להגיע גם אל הקהל הצרכני הזה. הטרנד נמצא בעלייה בכל העולם - כ-22% מהצרכנים בארה"ב דיווחו השנה כי הם צורכים מזון ללא גלוטן, לעומת 15% ב-2013.

חברת שטראוס מנצלת את ההזדמנות שחג הפסח מגיע, עיתוי שבו חלק ניכר מאזרחי המדינה נמנעים מגלוטן מטעמי כשרות, ומשיקה בוט שיפעל בפלטפורמה של פייסבוק מסנג'ר וייתן מענה 24 שעות ביממה למי שצורך תזונה ללא גלוטן.

ההשקעה בבוט היא חלק מקמפיין בהשקעה של 700 אלף שקל של החברה בקהל היעד הזה, שבמסגרתו יסומנו כ-200 מוצרים ללא גלוטן, מתוכם כ-40 מוצרים חדשים שיושקו בחודשיים הקרובים.

הבוט של שטראוס, הנקרא N.GLUTEN, פועל על-פי אלגוריתם שפותח על-ידי מומחי התוכן של קבוצת שטראוס ויחידת הטכנולוגיה של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. הדמות שבנו בשטראוס לבוט היא בוטית-קונדיטורית שגילתה שהיא רגישה לגלוטן, ולכן צריכה לבצע התאמה בתזונה שלה.

האלגוריתם שמפעיל אותה מאפשר לה לענות על שאלות הנוגעות למוצרי שטראוס ללא גלוטן, להמליץ על מתכונים ואף להמיר מתכונים, גם כאלה שאינם מכילים מוצרים של שטראוס. הבוט מכיל 200 מתכונים ללא גלוטן ומידע על 200 מוצרים של החברה שאינם מכילים גלוטן.

צ'ט בוטים הפכו שנה האחרונה לאחד מאמצעי התקשורת המתקדמים בין מותגים לצרכנים, על-ידי ממשק שיחה אינטואיטיבי במסנג'ר. על-פי ה"וול סטריט ג'ורנל", מאז אפריל 2016 השיקו כל פלטפורמות האינטרנט המובילות - בהן פייסבוק, אפל, גוגל, מיקרוסופט ואמזון - פרויקטים בתחום. על-פי דיווח של פייסבוק, בחודשים אפריל עד נובמבר 2016 נוצרו 30 אלף בוטים שמתכתבים עם הפלטפורמה של החברה.

בעקבות הגברת המודעות לרגישות לרכיב הגלוטן, חל גידול משמעותי במספר המוצרים והשירותים הניתנים לקהילה זו. על-פי מחקרים שנערכו בשטראוס, כ-10% מהאוכלוסייה בישראל צורכת תפריט מלא ללא גלוטן, וכ-50% מהציבור התנסו במוצרים ללא גלוטן, כאשר המניע העיקרי הוא סקרנות ולאחר מכן שמירה על הבריאות או המשקל.

בקרב צרכנים של עוגות, מאפים ודגנים, 64% מהנשאלים ירכשו מוצרים ללא גלוטן, בהינתן שמחירם וטעמם דומה למחיר המוצר הרגיל. לדברי שטראוס, מחיר המוצרים ללא הגלוטן לקמעונאים זהה למוצרים המקבילים המכילים גלוטן.

אסנת גולן, סמנכ"לית תקשורת, דיגיטל וקיימות בקבוצת שטראוס, מסרה: "אנחנו גאים להיות חברת המזון הראשונה בארץ שנעזרת בטכנולוגיה של בינה מלאכותית. הבוט N.GLUTEN מרחיב את היכולת שלנו לתת מענה אישי לצרכנים. כמקובל במערכת של בינה מלאכותית, היא לומדת ומתחדשת כל הזמן בהתאם לצרכים של הלקוחות ומשפרת יכולות".

במסגרת הבוט, תוצג טכנולוגיה חדשה של הסטארט-אפ MyFavorEats המפתח אלגוריתם להתאמה אישית של מתכונים בהתאם לצרכים תזונתיים של המשתמש, למשל המלצות להחלפת רכיבים במתכון על-מנת להפחית פחמימות ולהוסיף סיבים תזונתיים. החברה הוקמה בתחילת השנה ופועלת במסגרת The Kitchen - חממה טכנולוגית המתמחה בתחום הפוד-טק, בבעלות קבוצת שטראוס ובמסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי.