מנכ"ל אלקוברה ירון דניאלי מועמד לתפקיד מנכ"ל יישום

דניאלי הותקף לאחרונה בחריפות על-ידי קרן ברוש האקטיביסטית, שמחזיקה בכ-10% באלקוברה

ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום
ד"ר ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום

ד"ר ירון דניאלי, מנכ"ל חברת אלקוברה, אשר נמצא בימים אלה בסכסוך ראש בראש מול קרן ברוש האקטיביסטית, שמחזיקה 9.4% באלקוברה, בוחן חלופות תעסוקה אחרות. ל"גלובס" נודע כי דניאלי הוא מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל חברת יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית.

דניאלי מנהל את אלקוברה  כמעט מיום היווסדה ומאז הונפקה בבורסה ב-2013. דניאלי הוביל את החברה לשווי שוק משמעותי, מעל 200 מיליון דולר בשיא, אולם תחת ניהולו חטפה החברה גם כמה מכות ועיקרן כישלון בשני ניסויים קליניים במוצר שלה לטיפול בהפרעות קשב.

בתנאים הללו מניית החברה נפלה והיא נסחרת היום לפי שווי של 31 מיליון דולר, מתחת לשווי המזומן שלה. הפער הזה משך את קרן ברוש בניהולם של אמיר אפרתי, יחד עם שותפיו אסף פרומרמן ושחר קינן, שהכריזה על עצמה כמשקיעה מעורבת.

הקרן פרסמה מכתב חריף בגנותם של דירקטוריון החברה ודניאלי עצמו. במכתב טענו כי הניהול של דניאלי הוא בזבזני, השכר שלו ושל בכירים אחרים בחברה גבוה מדי, המוניטין של החברה בעייתי והאינטרסים של ההנהלה אינם תואמים את אלה של בעלי המניות. הכותבים הביעו את כוונתם להחליף את הדירקטוריון (מהלך שצפוי להוביל גם להחלפת המנכ"ל). נראה כי דניאלי נערך לאפשרות לחלץ את עצמו לפני שמהלך כזה יתגבש. יישום פועלת ללא מנכ"ל מאז עזב יעקב מיכלין, לטובת ניהול חברת בריינסוויי.