מה אומר עליכם שולחן העבודה שלכם, והאם הוא מסודר מדי?

וגם: לפי סקר שנערך ע"י Accountemps, רוב המנהלים מאמינים שחוש הומור של עובד הוא חשוב במידת מה כדי להתאים לתרבות הארגונית של מקום העבודה

קריירה לבוגרים אקדמאיים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קריירה לבוגרים אקדמאיים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

1. נעיד על עצמנו ששולחן העבודה שלנו מאוד מסודר, אבל מסקר שנעשה באחרונה עולה שרוב המנהלים מוטרדים משולחנות עבודה לא מסודרים של עובדיהם. בסקר של חברת ההשמה האמריקאית OfficeTeam, שכלל 300 מנהלים בכירים מחברות בארה"ב שיש להן לפחות 20 עובדים, 54% מהמנהלים טענו שהאספקט הכי מסיח את הדעת או מטריד בסביבת העבודה של העובד הוא שהיא לא מסודרת, ורק 10% טענו כי שולחן עבודה יותר מדי מסודר או נקי מטריד את מנוחתם.

מה עוד יכול להפריע לבוס שלכם בשולחן העבודה, אך פחות מחוסר הסדר שבו? תמונות או משפטים לא הולמים או פוגעניים (21% מהמנהלים). אחת השאלות בסקר עסקה בסוגיה הזאת והתשובות מלמדות שרק 15% מהמנהלים נתקלו בתמונה או במשפט או בקישוט לא הולם/פוגעני על שולחן העבודה של עובד. "שולחן העבודה של הוא השתקפות של העובד. שמור עליו נקי ודאג שאין בו משהו שעלול לגרום לאחרים לפקפק במקצועיות שלך", אומר ברנדי בריטון, בכיר בחברת ההשמה שערכה את הסקר. "לבטא מעט מהאישיות שלכם על שולחן העבודה שלכם זה בסדר, אך אל תלכו רחוק מדי. אתם רוצים לבלוט בתרומה החיובית שלכם למקום העבודה ולא אחרת".

לחברה שיזמה את הסקר יש עצות, והן לא ממש מפתיעות: "ראשית, הקדישו כמה דקות בסוף כל יום עבודה כדי לנקות את השולחן ממסמכים ישנים, שאריות אוכל וכלים מלוכלכים; שנית, זה בסדר שיהיו כמה דברים על שולחן העבודה שהם מעוררי השראה עבורכם או משעשעים אתכם, אך יותר מדי קישוטים יכולים להפוך אותו ללא נעים למראה; ולבסוף, זכרו שחפצים על שולחן העבודה שלכם אינם תמיד לעיניכם בלבד. היפטרו ממדבקות שיש עליהן הצהרות פוליטיות, תמונות גסות וכל דבר שעשוי להיות יותר מדי שנוי במחלוקת".

מאחר שפסח בפתח, אולי כדאי שתעשו קצת סדר בשולחן העבודה שלכם. לבוס זה כנראה ממש לא יפריע, והוא אולי אפילו יפרגן. חג שמח.

2. תמיד אומרים לנו שצחוק טוב לבריאות, ואפילו כעת, כשאנחנו כותבים שורות אלה, שכנינו לאופנספייס ב"גלובס" מצחיקים אותנו וזה עושה לנו טוב. עכשיו מתברר שחוש הומור חשוב כדי להצליח במקום העבודה. לפי סקר שנעשה על ידי Accountemps, חברת ההשמה מספר 1 בעולם של מנהלי חשבונות ואנשי פיננסים זמניים - וכלל 2,200 סמנכ"לי כספים מחברות שממוקמות בלמעלה מ-20 מהמטרופולינים הגדולים בארה"ב - 56% מהמנהלים מאמינים שחוש הומור של עובד הוא חשוב במידת מה כדי להתאים לתרבות הארגונית של מקום העבודה. 22% טענו כי הוא כלל לא חשוב והיתר, 22%, טענו כי חוש הומור הוא מאוד חשוב.

"חוש הומור יכול לשפר את מצב הרוח ואת הקשר שבין העובדים", אומר מייק סטייניץ, מנהל בכיר בחברת ההשמה Accountemps. "יצירת סביבת עבודה חיובית וידידותית יכולה להוביל לרמות גבוהות יותר של שיתוף ופריון של עובדים. לא כל הסוגיות שבמקום העבודה מצחיקות, אבל מעט קלות ראש יכולה להועיל, בעיקר כשצריך להפיג מתחים או להתאושש מתקרית קטנה ולא נעימה".

גם במקרה הזה, לחברת ההשמה יש עצות כיצד להשתמש ביעילות בהומור: "עיתוי זה הכול בחיים, ולכן השתמשו בהומור ברגע הנכון; השתמשו במדיום הנכון, כי כאשר תבטאו את חוש ההומור שלכם באי-מייל או בתוכנת מסרים מיידיים, מי שמקבל את ההודעה לא רואה את הבעות הפנים שלכם או שומע את טון של הדיבור שלכם, וייתכן שיפרש אחרת את מה שכתבתם; ולבסוף, תצחקו עם אחרים ולא עליהם. אל תשתמשו בהומור כדי "לרדת" על אחרים. תרדו על עצמכם כי זה מעיד על מודעות עצמית ועל כך שאתם לא לוקחים את עצמכם ברצינות רבה מדי".

בקיצור, אל תהיו קשוחים מדי אבל גם אל תקלו ראש בכל סיטואציה. ובשפת האינטרנט: קצת LOL במשרד זה בסדר גמור.

זה הזמן לנקות את שולחן העבודה
 זה הזמן לנקות את שולחן העבודה