בנק הפועלים החל בהכנה לתשקיף להיפרדות מישראכרט

הכוונה בשלב זה היא לבחון 3 חלופות: הצעת מכר של מניות קבוצת ישראכרט לציבור; מכירה למשקיע או לקבוצת משקיעים; חלוקת מניות קבוצת ישראכרט, כולן או חלקן, לבעלי המניות של בנק הפועלים כדיבידנד בעין

רון וקסלר / צילום: סיון פרג
רון וקסלר / צילום: סיון פרג

בנק הפועלים דיווח הבוקר (ה') לבורסה כי הדירקטוריון הנחה את ההנהלה לבחון את הצעדים המתחייבים מהחקיקה להפרדת פעילות ישראכרט מהבנק. הכוונה בשלב זה היא לבחון שלוש חלופות: הצעת מכר של מניות קבוצת ישראכרט לציבור; מכירה למשקיע או לקבוצת משקיעים; חלוקת מניות קבוצת ישראכרט, כולן או חלקן, לבעלי המניות של בנק הפועלים כדיבידנד בעין.

קבוצת הבנק מתחילה בימים אלה בהכנות לתשקיף, כדי לתמוך באפשרות של הצעת מכר ו/או דיבידנד בעין. במקביל, הבנק מקיים שיחות עם בנקי השקעות מובילים בעולם, כדי להיערך למכירה אפשרית.

על פי הודעת הבנק, הוא ביצע בחודשים האחרונים עבודה אסטרטגית מקיפה במטרה לבחון את האפשרויות השונות העומדות בפניו, כמתחייב מהחקיקה המחייבת את שני הבנקים הגדולים להפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים. יצוין, כי על הבנקים מוטלת חובה להפריד את חברות כרטיסי האשראי בתוך שלוש שנים, ואולם במסלול של הנפקה לציבור ניתן להאריך את תהליך ההיפרדות לארבע שנים.

הבנק הקים לאחרונה יחידה מיוחדת לטיפול ביישום המלצות שטרום, לרבות מכירת ישראכרט, בראשה עומד עופר קורן, אשר עמד בראש המרכז לניהול אסטרטגי בחמש השנים האחרונות ובעברו שימש כשותף מוביל בחברת הייעוץ טריגר-פורסייט. קורן יעבוד בכפוף לחבר ההנהלה ארז יוסף , COO מנהל חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול.

חברת האשראי ישראכרט היא הגדולה ביותר בישראל עם כ-4.8 מיליון כרטיסי אשראי ומחזור סליקה שנתי של כ-130 מיליארד שקל. החברה מנהלת תיק אשראי צרכני בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. הכנסות החברה נאמדות ביותר מ-2 מיליארד שקל עם רווח נקי של כ-300 מיליון שקל.