דראגי מפיל את האירו: "מוקדם מדי לריסון מוניטארי"

נגיד הבנק המרכזי אמר היום כי המדיניות המוניטארית ה"סופר-מרחיבה" פועלת היטב, אך מוקדם עדיין לשנות כיוון ולהתחיל להעלות ריביות ■ האירו נחלש מול המטבעות המובילים לאחר דבריו של דראגי

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי אמר היום (ה') כי המדיניות שהבנק מוביל היא המתאימה ביותר, וכי מוקדם מדי לריסון מוניטארי. בכך, דראגי הזים את הספקולציות שהתרוצצו בשבועות האחרונים לפיהן הבנק המרכזי קרוב מאוד לשנות כיוון ולהתחיל בהעלאת הריביות. דראגי אמר כי דרוש "ביטחון מספק" כדי שהבנק המרכזי ישנה את המדיניות.

"אנו בטוחים בכך שהמדיניות שלנו עובדת, והתחזית לגבי מצב הכלכלה משתפרת בהדרגה", אמר דראגי בכנס כלכלי שנערך בגרמניה. נגיד הבנק המרכזי האירופי הוסיף ואמר עוד כי "עדיין לא ראינו עדות מבוססת שתגרום לנו לשנות את תחזית האינפלציה ולכן בשלב הזה אין צורך לבחון מחדש את המדיניות שלנו".

בתגובה לדבריו של דראגי, הירידות בבורסות אירופה החריפו, בעוד האירו נחלש מול המטבעות המובילים ותשואות אג"ח האוצר עולות. מול השקל האירו נחלש בכ-0.4% לרמה של כ-3.88 שקלים.

במסגרת המדיניות המרחיבה שמנהיג הבנק המרכזי האירופי, הוא רוכש אג"ח ממשלתיות וקונצרניות לצד ריביות אפסיות. לפני מספר חודשים הבנק המרכזי החליט לקצץ את היקף הרכישות ל-60 מיליארד אירו מדי חודש, לעומת 80 מיליארד במתכונת הקודמת. דראגי אישר היום כי רכישות האג"ח יימשכו כמתוכנן לפחות עד סוף השנה הנוכחית.