אלקוברה: "מציעים לקרן ברוש ללמוד לעומק על החברה"

הקרן האקטיביסטית, בניהולו של אמיר אפרתי, דרשה להחליף את דירקטוריון החברה בדירקטורים שהיא הציעה ■ המאבק המתפתח השיל מהמניה עוד 3.6%

ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום
ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום

חברת התרופות אלקוברה , המפתחת תרופות לתחום הפרעות הקשב, פרסמה אתמול (ד') מכתב ובו דחתה על הסף את הדרישה של הקרן האקטיביסטית ברוש, בניהולו של אמיר אפרתי, להחליף את דירקטוריון החברה בדירקטורים שהציעה קרן ברוש. "אנחנו מציעים לאנשי הקרן ללמוד לעומק את פועלה של החברה ואת השוק הפרמצבטי", בטרם יציעו להיות פעילים בחברה, נכתב בתשובה.

בעקבות תגובתה של אלקוברה והערכת השוק כי החברה תיכנס כעת למאבק בין בעלת מניות גדולה לבין ההנהלה, ירדת מניית אלקוברה אתמול 3.6% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 28.9 מיליון דולר. מחיר המניה נמוך ב-87% ממחיר ההנפקה שלה ב-2013 ובכ-95% ממחירה בשיא.

במקביל דיווחה אלקוברה על שינוי החזקת בעלי המניות, במסגרתה גדלה החזקת קרן ברוש ל-12% וגם החליפה ידיים. כעת מנוהלות מניות אלה דרך קרן אקסודוס, המנוהלת גם היא על-ידי אפרתי. נראה כי מדובר בשני שמות או שתי חטיבות של אותה קרן גידור.

אלקוברה מנוהלת על-ידי ד"ר ירון דניאלי. יו"ר החברה הוא האוורד רוזן. במכתב שפרסמה קרן ברוש, היא האשימה את הנהלת אלקוברה בניהול בזבזני, במשכורות מנופחות ובכך שאיבדה את האמון של שוק ההון לאחר שהמוצר המוביל שלה נכשל בכמה ניסויים קליניים. כמו כן, הביעה הקרן ביקורת על המוצר החדש שאלקוברה מעוניינת להביא לשוק (גרסת שחרור מושהה של תרופה קיימת להפרעת קשב וריכוז), על עצם הפוטנציאל שלו ועל הריאליות של לוחות הזמנים ותוכנית התקציב שאלקוברה הציגה לפיתוחו.

"הצעות ברוש יפגעו במעמד החברה"

"מדובר באמירות המצביעות על חוסר הבנה בנהלי החברה ובמטרותיה, במקרה הטוב, ובמקרה הרע - הן מעמידות בסימן שאלה את הכוונות והאינטרסים של קרן ברוש", כתבה הנהלת אלקוברה לקרן במכתב שפורסם כדיווח לבורסה.

במכתב נאמר כי: "דרישת הקרן לפזר את דירקטוריון החברה במסגרת אסיפה מיוחדת, הינה מנוגדת להוראות התקנון ולתכליתו". אלקוברה מציינת כי תקנון אלקוברה נכתב "כדי לשמור על יציבות החברה, ולכן כולל סעיפים המונעים את הסילוק של כלל הדירקטוריון, בדיוק מה שמציעה הקרן".

"בנוסף, ההצעות שהעלתה הקרן בדבר מינוי המועמדים מטעמה כדירקטורים, אינן מקיימות את הדרישות הרלוונטיות לחברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק ובכך גם מסכנות את מעמדה המיוחד של החברה (וההקלות מכוח מעמד זה).

"בניגוד לרוח הטענות שהועלו על-ידי הקרן, שכרו של ד"ר ירון דניאלי, מנכ"ל החברה, אושר בהתאם לכלל הוראות הדין הרלוונטיות, ובכלל כך, בשנים 2015 ו-2016 שכרו של ד"ר דניאלי אושר ברוב מובהק של 98% ו-99%, בהתאמה, מצד בעלי המניות, ואף זכה לתמיכה מצד ארגון ה-ISS (הגוף המוביל בעולם בשמירה על ממשל תאגידי). בנוסף, טענת הקרן כאילו ד"ר דניאלי מכר את מניותיו בחברה, מופרכת ונסתרת על-ידי הדיווחים השוטפים שהחברה פרסמה".

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר ימים, דניאלי נערך לאפשרות כי המאבק יסתיים בניצחונה של קרן ברוש (או בגרסתה הנוכחית, קרן אקסודוס). בימים אלה נבחנת מועמדותו למשרת מנכ"ל יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית.