2 מיליון שקל וצפונה: רכבי הסופר יוקרה כובשים את השוק

בשנה האחרונה נרשמה עלייה חדה של 16% במכירות מכוניות האולטרה-יוקרה, דוגמת פרארי, בוגאטי, אסטון מרטין ובנטלי ■ מה הביא לנסיקה בפלח הנוצץ, ואיך כל זה קשור לרשימת המיליארדרים של "פורבס"?

שנת 2016 לא הייתה טובה רק לרכבי הפנאי, גם רכבי האולטרה-יוקרה זוכים להצלחה מיוחדת, עם עלייה של 16% לעומת 2015. במספרים אבסולוטיים מדובר בלא פחות מ-28.5 אלף כלי רכב מתוצרת, פרארי, בוגאטי, אסטון מרטין ובנטלי, שנמסרו לבעלים מאושרים ברחבי העולם. כל זאת מבלי לכלול את מדינות המפרץ הפרסי, שלפחות על-פי דיווחים זרים, סובלים מעודף רבתי של מכוניות אקזוטיות רבות.

מדוע בחרו בארגון המידע ג'טו דיינמיקס, שפרסמו את הנתונים, לעשות כן ללא מדינות אלו? בג'טו מציינים כי הסיבה לעלייה זו היא נסיקה במספר המיליארדרים בעולם, שרק בשנה זו עלה ב-13% ועבר לראשונה את המספר 2,000, בתוספת עוד 43 מאושרים שזכו להיכנס לרשימה המכובדת של "פורבס". למעשה, מספר המיליארדרים בעולם הכפיל את עצמו משנת 2010.

המספר הגדול ביותר של מכוניות אולטרה-יוקרתיות נמצא בארה"ב, אחריה נמצא לא מעט מכוניות שכאלה גם בבריטניה, אלא שסין כמעט עקפה את הבריטים עם עלייה של מעל ל-50% במכירות, לא-4,400 יחידות אשתקד. גרמניה ויפן סוגרות את החמישייה המובילה.

בג'טו מציינים את השינויים שעבר שוק מכוניות-העל, היוקרה או האקזוטיקה, ומזכירים את הופעתן של מכוניות הברידיות כמו להפרארי, או רכבי פנאי כגון בנטלי בנטייאגה. רכבי הפנאי הפכו כה פופולריים עד שבנטיאגה הפכה בשנה אחת בלבד למכוניות היוקרה השלישית הכי נמכרת בעולם עם 2,700 יחידות, יותר מרבע מכלל המכירות של מותג היוקרה הבריטי.