אפקט מובילאיי: "אוטונומו" גייסה 25 מ' ד' בהובלת "דלפי"

אפקט מובילאיי ממשיך: ביחד עם ההשקה בחברת ולנס בתחילת השבוע, גייסו השבוע חברות ישראליות בתחום הרכב החכם כמעט חצי מיליארד דולר, רובם ממשקיעים מתעשיית הרכב

 תעשיית הרכב והתחבורה החכמה בישראל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
תעשיית הרכב והתחבורה החכמה בישראל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"אפקט מובילאיי" ממשיל להזרים כספים לתעשיית האוטו-טק הישראלית המתפתחת. חברת הסטארט-אפ הישראלית "אוטונומו", שהוקמה במשותף על ידי היזם בן וולקוב, גייסה השבוע עוד 25 מיליון דולר בסבב השקעה שאותו הובילה ספקית הרכיבים הבין לאומית "דלפי". בכך עלה סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה לכ-40 מיליון דולר.

אוטונומו פיתחה פלטפורמת מידע מבוססת ענן, שיכולה לאסוף מידע חיוני ממיליוני כלי רכב שמקושרים לרשת באמצעות אפליקציה, מעבדת אותו ומעבירה אותו בצורה מרכזית ללקוחות כולל יצרני הרכב, ספקים גדולים של התעשייה, גורמי תחזוקת רכב וכדומה.

המידע כולל נתונים על אופי הנהיגה, הרגלי נסיעה וצריכה, מצב הרכב ועוד. מחקרי שוק בין לאומיים שפורסמו לאחרונה מעריכים כי בתוך פחות מעשור היקף שוק ה"כרייה" והמסחור של מידע מכלי רכב שמחוברים לרשת יעמוד על עשרות מיליארדי דולר בשנה.

אוטונומו צפויה להשתמש במימון כדי להרחיב משמעותית את נוכחותה בשווקים בין לאומיים, כולל ארצות הברית ואסיה. בהודעה לעיתונות שפרסמה דלפי בחו"ל נמסר כי "זירת שוק הרכב המקושר של אוטונומו מקשרת בצורה חלקה ובטוחה נתונים מרכב של כל היצרנים לספקים של שירותים ואפליקציות כמו חברות ביטוח, ניהול ציים, שירותי תיקון רכב, שירותי חירום ואפליקציות לבקרת הוצאות. על ידי ריכוז המידע, הפיכתו לאנונימי וארגונו הזירה של אוטונומו מספקת ליצרנים שליטה מלאה על המסחור של המידע רב הערך המופק מכלי רכב מקושרים". אוטונומו משלימה את יכולות ניהול נתוני הרכב הקיימות של דלפי ואת יכולות עדכון הנתונים אלחוטית.

דלפי, שהיקף מכירותיה כ-20 מיליארד דולר בשנה, הייתה השבוע גורם דומיננטי גם בסבב ההשקעה בחברת "ולנס", שגייסה כ-60 מיליון דולר. על פי הערכות מדובר רק בתחילתו של סבב מאסיבי של השקעות ואף מיזוגים ורכישות של חברות בתחום.