מי הגיעו לאירוע ההתרמה של בית החולים לוינשטיין?

וגם: מה הג'וב החדש של יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי?

הידידים של לוינשטיין

מי הגיעו לאירוע ההתרמה של בית החולים לוינשטיין?

אתמול (ב') ערכה עמותת ידידי בית החולים לוינשטיין במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב אירוע התרמה לטובת שיפוץ האגף המרכזי של בית החולים. לאירוע הגיעו כ-1,600 מוזמנים, שלאחר המינגלינג נהנו גם מהופעה של יהודה פוליקר.

במארחים: פרופ' עמירם כ"ץ, מנהל בית החולים לוינשטיין; וחברי הנהלת בית החולים; ארז מלצר, יו"ר עמותת הידידים של בית חולים לוינשטיין; יצחק מרום, סמנכ"ל וראש חטיבת לוגיסטיקה ותשתיות בכללית; משה פדלון, ראש עיריית הרצליה; חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל; ושולה מליק, מנכ"לית העמותה.

באורחים נצפו: יקי ודמני, המנכ"ל הפורש של אפריקה תעשיות; ד"ר יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט, ורעייתו אורית; מיכל ויוסי פילוס, יו"ר PwC קסלמן וקסלמן; ארז מלצר, יו"ר הדסה; מיכה גייגר; עו"ד יהודה רוה; עו"ד שמעון מזרחי; אילנה וישראל טראו, מנכ"ל בנק אגוד; ואחרים.

באירוע ההתרמה נאספו כמיליון שקל.

ארז מלצר, יהודה רוה ומיכה גייגר / צילום: ישראל הדרי
 ארז מלצר, יהודה רוה ומיכה גייגר / צילום: ישראל הדרי

אמיר תמרי מצטרף לדירקטוריון מישורים

יו"ר קסטרו מכהן גם כדח"צ בחברות כנפיים, אדגר, סאטקום ועוד

אמיר תמרי מרחיב את עיסוקיו בבורסה, ובנוסף לתפקידו כיו"ר חברת האופנה קסטרו, כעת הוא מצטרף לכהן כדירקטור בחברת הנדל"ן מישורים. בנוסף מכהן תמרי כדירקטור חיצוני בחברות כנפיים, אדגר, סאטקום ועוד.

מינויו של תמרי לתפקיד נעשה במקביל להתפטרותו של שלום מטלון מדירקטוריון מישורים, פחות מחצי שנה לאחר מינויו בחודש נובמבר האחרון. סיבת ההתפטרות לא נמסרה.

הצטרפותו של תמרי לדירקטוריון מישורים נעשית זמן קצר לאחר שקסטרו ביקשה מבעלי מניותיה לאשר את תנאי העסקתו המעודכנים של תמרי כיו"ר החברה ולהעניק לו תגמול שנתי קבוע של 300 אלף שקל, בתוספת מע"מ, בתפקידו.

מישורים, הנמצאת בשליטת גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, מחזיקה בנכסים מניבים בישראל ובמרכזים מסחריים בארה"ב, ונוסף על כך היא בעלת השליטה בחברת סקייליין, הפועלת עבורה בתחום המלונאות והנופש בקנדה ובארה"ב.

בחודש שעבר סיכמה מישורים את 2016 עם קפיצה של 44% בהכנסותיה שהגיעו ל-480 מיליון שקל בתמיכת שיפור פעילות מגזר המלונאות לאחר שהיא איחדה תוצאות מלון שהיא מחזיקה בקליבלנד והכירה בהכנסות ממסירת דירות באתר נופש בקנדה. בשורה התחתונה רווחיה זינקו ב-90% ל-37 מיליון שקל, לאחר שהחברה נהנתה בין היתר גם משיערוך נכסים וגם ממימוש השקעה. 

אמיר תמרי  / צילום: אביב חופי)
 אמיר תמרי / צילום: אביב חופי)

תופסים טרמפ

השר לשעבר אלי ישי מצטרף כיועץ לחברת ריידר

תגידו מזל טוב למינוי החדש של השר לשעבר אלי ישי (54), אשר מצטרף בימים אלה לחברת ריידר (Rider), מפעילת אפליקציית שירות המוניות.

במסגרת תפקידו החדש בחברה, יעניק ישי לריידר שירותי ייעוץ לצורך "שיווק וקידום מטרותיה העסקיות". עוד נמסר מהחברה כי עיקר עבודתו תהיה מול משרדי ממשלה והרשויות, על-מנת להגדיל את היקף העבודה והמכירות של האפליקציה בישראל.

יש להניח כי בריידר, הנדרשת בשלב זה לאישורים ותקנים, מבקשים ליהנות גם מקשריו וכישוריו הרגולטורים של ישי, אשר כיהן בעברו כשר הפנים, שר התמ"ת, שר העבודה והרווחה מטעם מפלגת ש"ס ובתפקידים נוספים.

ריידר, המבקשת לשווק מונה דיגיטלי אותו פיתחה, תיעזר בין היתר גם בקשריו של ישי במגזר החרדי.

אלי ישי / צילום: איל יצהר
 אלי ישי / צילום: איל יצהר

המקורות האוסטרים

מי ביקר באתר המנהרה שכורה מקורות לירושלים?

את ביקורו בארץ ניצל אתמול קנצלר אוסטריה, כריסטיאן קרן, לביקור באתר מקורות בו כורה החברה את מערכת המים החמישית לאספקת מים לירושלים. מיקי אלישע, מנהל הפרויקט, וקרלוס פרסיה, ממלא-מקום מנהל מרחב במקורות, קיבלו את פני הקנצלר וערכו לו סיור במקום יחד עם אנדרס-לאונרדו גווארה-קלוקסין, נציג הקבלן המבצע, חברת זובלין-יגר האוסטרית. לדבריהם, באמצעות המנהרה שאורכה 13 ק"מ, יועלו גם המים המותפלים לבירה.

מבחינת המארחים והאורחים, מועד המפגש, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לא היה מקרי, והוא מדגיש את שיתוף-הפעולה בין המדינות. לדברי אלישע, כבר בשנת 2020 תוכל ישראל לעמוד בכל יעדי אספקת המים לירושלים וסביבותיה, כולל ליישוב הפלסטיני, וזאת לעשרות השנים הבאות.

מיקי אלישע, כריסטיאן קרן וקרלוס פרסיה / צילום: רונן חורש
 מיקי אלישע, כריסטיאן קרן וקרלוס פרסיה / צילום: רונן חורש

מדד האושר

מה לפי השגריר הדני המשותף לישראל ולדנמרק?

נציגי השגרירות הדנית בישראל ובכירי איסתא נסיעות התכנסו הבוקר (ג') לארוחת בוקר חגיגית במסעדת "התרנגול הכחול" בתל-אביב, וזאת לרגל השקת קו טיסות ישירות וחבילות נופש מישראל לדנמרק.

הנוסע הישראלי ידוע ככזה שמחפש יעדים חדשים בעיקר לעונת השיא בחופשת הקיץ. מבחינת איסתא, דנמרק תהווה חלופה לטיולי היער השחור שהצרכן הישראלי אימץ, כאשר יש לה כמה קלפים מנצחים להציע לו.

נתחיל באושר: במדד האושר האחרון שפרסם האו"ם כיכבה במקום הראשון נורווגיה, שהדיחה את דנמרק למקום השני אחרי 3 שנים בהם הייתה בראש הטבלה. ישראל, אגב מוקמה במקום הראשון, ולפי שגריר דנמרק בישראל, יאספר ואהר, שנכח באירוע, מדובר במקום מכובד, בעיקר לנוכח המדינות השכנות המקיפות אותנו.

לצד האושר, מדד חשוב בכל קנה-מידה, לדנמרק יש עוד כמה דברים נוספים להציע, כך עליבא דה ואהר שנשא דברים. "אחרי שהתיירים הדנים נחשפו לישראל, והם אוהבים את מה שיש למדינה שלכם להציע, כעת יוכל התייר הישראלי לראות את מה שיש לנו להציע - ויש לנו לא מעט במשותף. שתינו מדינות קטנות, עם טבע עשיר והיסטוריה מפוארת וכמוכם, גם אנחנו מאושרים, אולי קצת יותר", הסביר ואהר, "הישראלים ישמחו לדעת שבדנמרק לא נהוג לתת טיפ לנותני השירות, ושבקיץ הטמפרטורה אצלנו לא תגיע ל-40 מעלות כמו כאן".

פיזרו חיוכים של אושר לנוכחים: אחישי גל, בעלי חברת איסתא נסיעות; אתי גווילי, מנכ"לית איסתא נסיעות; רונן קרסו, סמנכ"ל החברה; ונועם רון, מנהל השיווק.

אחישי גל, יאספר ואהר ואתי גווילי / צילום: ליאת מנדל
 אחישי גל, יאספר ואהר ואתי גווילי / צילום: ליאת מנדל