אלקוברה מפטרת עובדים על רקע המאבק עם קרן ברוש

הקרן רוצה להחליף את הדירקטוריון ■ החברה: זה ניסיון להשגת שליטה ללא תשלום פרמיית שליטה

ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום
ירון דניאלי / צילום: יונתן בלום

חברת התרופות אלקוברה  פרסמה היום (ג') מסמך בו דיווחה כי קרן ברוש האקטיביסטית, שהגיעה להחזקה של כ-17% באלקוברה, הגישה מסמכים לכינוס אסיפת בעלי מניות מיוחדת ב-23 במאי, לשם החלפת דירקטוריון החברה בנציגים שבחרה הקרן.

אלקוברה הודיעה כי היא תפעל באפיקים משפטיים למנוע את כינוס האסיפה, אשר לטענתה אינה חוקית.

בינתיים נערכת אלקוברה למלחמה במקרה שלא תצליח למנוע את המהלך. היא ביקשה בהודעתה מבעלי המניות לדחות את ההצעות של ברוש. אלקוברה טוענת כי מדובר בניסיון להשגת שליטה ללא תשלום פרמיית שליטה.

המאבק בין הצדדים מגיע על רקע ירידה חדה במניית אלקוברה בשנים האחרונות, בעקבות מספר כישלונות של החברה בניסויים קליניים בתרופות שפיתחה לטיפול בהפרעות קשב. המניה איבדה 95% מערכה בספטמבר 2014 סביב כישלון הניסוי המרכזי בתרופת הדגל שלה לטיפול בהפרעה. מאז המוצר נכשל בניסוי נוסף. כעת נסחרת החברה לפי שווי של 35 מיליון דולר, לאחר שבעקבות ההודעה אתמול על הגשת המסמכים על-ידי קרן ברוש, עלתה המניה ב-7.5%.

הקרן טענה כי החברה איבדה את אמון השוק והציגה גם טענות חריפות לגבי הוצאות החברה, אשר לדבריה היו מנופחות. אולי כדי להילחם בטענות אלה, החליטה החברה לפטר 7 מתוך 9 עובדיה. אולם, טענת הקרן הייתה דווקא בעיקר לגבי משכורות המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים ולגבי הוצאות המשרד.

ד"ר ירון דניאלי, מנכ"ל אלקוברה, מנהל בימים אלה מו"מ עם חברת יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, על תפקיד מנכ"ל החברה, ול"גלובס" נודע כי אם יסכימו הצדדים על התנאים, המינוי צפוי להיכנס לתוקף בקרוב.