נעילה מעורבת בוול סטריט; נמנעה השבתת הממשל בארה"ב

נציגי הדמוקרטים והרפובליקאים בקונגרס סיכמו על תקציב פדרלי בסך טריליון דולר עד 30 בספטמבר ■ טוויטר תשתף פעולה עם בלומברג ■ ירידה במדד ה-ISM

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

בורסות וול סטריט ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת ביומו הראשון של שבוע המסחר העולמי, לאחר שהושג פתרון בקונגרס שימנע את השבת הממשל עד 30 בספטמבר לפחות. באירופה לא מתקיים היום מסחר לרגל חג הפועלים 1 במאי, ובאסיה מוקדם יותר נרשמה נעילה מעורבת. 

 

השבוע בוול סטריט יהיה בסימן הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2017, החלטת הריבית ביום רביעי, ודוח התעסוקה החודשי בסוף השבוע. המדדים המובילים סיימו ביום שישי בירידות שערים, אבל בסיכום שבועי ובסיכום חודש אפריל דווקא רשמו עליות נאות.

בזירת המאקרו, פורסמה הצריכה הפרטית לחודש מארס, שנותרה ללא שינוי למרות שהייתה שצפויה לעלות ב-0.1% כמו בחודש שעבר. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2%.  

כן פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני, ה-ISM, לחודש אפריל, שעומד על 54.8 נקודות, לעומת צפי של 56.5 נק'. 

הוצאות הבנייה לחודש מארס ירדו ב-0.2%, למרות שהיו צפויות לעלות ב-0.5%.

ביום שישי פורסמה בארה"ב הקריאה הראשונה לנתון התמ"ג לרבעון הראשון של 2017, שאכזב וצמח בקצב של 0.7% בלבד, לעומת צפי לצמיחה של 1.2%. מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר ברבעון הראשון ב-3 השנים האחרונות. את הרבעון הרביעי של 2016 כלכלת ארה"ב חתמה עם קצב צמיחה שנתי של 2.1%.

נציגי הדמוקרטים והרפובליקאים הגיעו להסכמה בקונגרס לתקציב פדרלי בסך טריליון דולר שימנע השבתה (shutdown) של הממשל עד 30 בספטמבר. התקציב הפדרלי כולל גם הגדלה של כ-12.5 מיליארד דולר בהוצאות הביטחון של הממשל, אבל צוין במפורש שהכסף לא יוכל לשמש לבניית חומה חדשה כפי שרצה טראמפ, שמסכם את 100 הימים הראשונים לכהונתו.

מניית טוויטר זינקה לאחר שהחברה הודיעה על סיכום אליו הגיעה עם תאגיד המידע הפיננסי בלומברג, לפיו תשדר רשת המיקרו-בלוגינג ערוץ חדשות של בלומברג בשידור חי, במתכונת 24/7.

בגזרת הדוחות הכספיים, היום ידווחו ענקית הדשנים אגריום , הקמעונאית Loew's  , וענקית הגז-נפט נובל אנרג'י . בהמשך השבוע ידווחו אפל , פייסבוק , טסלה , פייזר ועוד.

Tribune Media סימול (TRCO), החברה האם של WGN אמריקה, בלטה במסחר על רקע דיווחים שרשת פוקס  וקרן הפרייבט אקוויטי בלאקסטון במגעים לרכוש את החברה.