רגע לפני הקיץ, ארה"ב מזהירה: אירופה מסוכנת לתיירים

באזהרה לנוסעים מתריע משרד החוץ האמריקאי כי התקפות הטרור שאירעו באחרונה ברוסיה, צרפת, שוודיה ובריטניה מוכיחות כי ארגוני הטרור יכולים לתכנן ולהוציא אל הפועל פיגועים באירופה

 טרור / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טרור / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

כמה שבועות לפני תחילת הקיץ ונהירת המוני תיירים לאירופה, משרד החוץ האמריקאי פרסם אזהרת מסע נוספת ליבשת, שמדגישה את איום הטרור על מרכזי תיירות שם.

זו האזהרה הרביעית לנוסעים לאירופה שמפרסמת ארה"ב מאז תחילת 2016, והיא מתוכננת לפקוע בספטמבר השנה. מאז מארס אשתקד היו רק 4 חודשים שלא כוסו באזהרה כזו. האזהרה הקודמת פורסמה בנובמבר 2016 וחלה גם על תיירות החורף, חג המולד והשנה האזרחית החדשה ב-2017.

"התקפות הטרור שאירעו באחרונה באירופה - בצרפת, ברוסיה, בשוודיה ובבריטניה - מראות כי דאעש, אל קאעידה וארגונים שמסתעפים מהם נהנים מיכולת לתכנן ולהוציא אל הפועל פיגועים באירופה", נאמר בהודעת הסטייט דיפרטמנט. "הממשלות המקומיות אמנם מוסיפות לקיים פעולות נגד הטרור, אך משרד החוץ האמריקאי מודאג בכל זאת מהפוטנציאל להתקפות טרור נוספות בעתיד".

"תיירים באירופה צריכים להיות מודעים לאפשרות שאוהדים של ארגוני טרור, או קיצונים שנעשו רדיקלים באופן עצמאי, עלולים לתקוף ללא אזהרה מוקדמת", מוסיפה אזהרת הנוסעים. "קיצונים מוסיפים להתמקד במוקדי תיירות, תחנות מרכזיות, שווקים ומרכזי קניות וכן משרדים ממשלתייים מקומיים כמטרות שעונות על צורכיהם. גם בתי מלון, מועדונים, מסעדות, בתי תפילה, פארקים, אירועי המוניים, מוסדות חינוך, נמלי תעופה ומטרות רכות אחרות עלולים לשמש מטרות להתקפות אפשריות".

 

כוחות הקואליציה נגד הטרור, בראשות ארה"ב, נמצאים עתה בשלבים האחרונים של קמפיין לעקירת דאעש משארית מעוזיו, חלק מהעיר מוסול בעיראק, וראקה, בסוריה. אך גורמים ממשל בארה"ב מדגישים כי נפילת הערים האלה לא תשים קץ לאיום הטרור.

"כולנו יודעים שתצמח פזורת טרוריסטים משרידי הכליפות, לאחר שהיא תיפול לפני כוחות המערב", אמר ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, בשימוע בקונגרס אשתקד. "אלפי הלוחמים שנמצאים עתה בעיראק ובסוריה ילכו למקום כלשהו. תפקידנו הוא לאתר אותם ולמנוע את כניסתם לארה"ב כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע".