מגדלי הים התיכון: 110 א' ש' בחודש ליאיר סרוסי על 60% משרה

חברת מגדלי הים התיכון מזמנת אסיפת בעלי מניות לאשר את מינויו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר לתפקיד יו"ר החברה, תחת מוטי קירשנבאום שכיהן בתפקיד כ-14 שנה ■ סך עלות העסקתו השנתית צפויה להסתכם ב-1.3 מיליון שקל

יאיר סרוסי / צילום: תמר מצפי
יאיר סרוסי / צילום: תמר מצפי

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים עד לאחרונה, חוזר לשתף פעולה עם היזם מוטי קירשנבאום, וצפוי להתמנות בקרוב לתפקיד יו"ר חברת בתי הדיור המוגן מגדלי הים התיכון, הנמצאת בשליטת קירשנבאום ולהחליף את האחרון בתפקיד למשך שנה.

אסיפת בעלי מניות מגדלי הים התיכון, הצפויה להתכנס בחודש הבא, תתבקש לאשר לסרוסי בתפקידו החדש דמי ניהול חודשיים של כ-110 אלף שקל צמוד למדד והטבות נוספות, כך שסך עלות העסקתו השנתית צפויה להסתכם ב-1.3 מיליון שקל, עבור משרה בהיקף של 60%.

מפרטי זימון האסיפה עולה כי הסכם הניהול עם סרוסי ייחתם לשנה, מתחילת יולי 2017 עד סוף יוני 2018 וכי בתקופה זו תושהה זמנית כהונתו של קירשנבאום מהתפקיד ותתחדש בתום שנה, בתחילת יולי 2018.

מדובר ב"כסף קטן" עבור סרוסי, שהורגל לשכר גבוה בהרבה בבנק הפועלים. בשנים 2009-2016 הסתכמה עלות העסקתו בקרוב ל-65 מיליון שקל. עזיבתו את הבנק בשלהי השנה שעברה נעשתה על רקע תלונה של עובדת לשעבר בבנק, לפיה המנכ"ל לשעבר ציון קינן תקף אותה מינית לפני כעשור. סרוסי לא דיווח על האירוע לבנק ישראל ולדירקטוריון, ובליווי ייעוץ משפטי החליט למנות כבורר חיצוני לטיפול במקרה. העובדה שסרוסי לא דיווח על האירוע, יצרה משבר אמון בינו לבין בנק ישראל וכן משבר אמון עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון.

שותפים ותיקים

קירשנבאום, שכיהן בתפקיד כ-14 שנים, מסר היום כי "בעיתוי הנוכחי, כאשר החברה חזקה ונהנית ממעמד מוביל בשוק הדיור המוגן ומאיתנות פיננסית גבוהה, אני מעוניין לממש תוכנית אישית וליטול פסק זמן של שנה, במהלכה אפרוש מתפקידי כיו*ר הדירקטוריון, אך אמשיך לכהן כחבר בדירקטוריון ואסייע לחברה ככל שיידרש. יאיר סרוסי, מי שהיה שותפי במגדלי הים התיכון באמצעות יורופורט מתחילת הדרך, מביא איתו ניסיון רב במגוון של תחומים עסקיים רלוונטיים, ואני סמוך ובטוח שהוא ימשיך להוביל יחד עם ההנהלה המקצועית את החברה קדימה*.

בחודש מארס האחרון אישרו בעלי מניות החברה את הסכם הניהול מול קירשנבאום (באמצעות חברת רון בן טל), המעניק לו תגמול חודשי של כ-148 אלף שקל, צמוד למדד, בהיקף משרה של 80% ובעלות שנתית מוערכת של 1.8 מיליון שקל. ההסכם מול קירשנבאום יחודש עם חזרתו לתפקיד עד לתום התקופה המקורית שאושרה - סוף פברואר 2020.

כאמור, סרוסי וקירשנבאום מכירים כבר תקופה ארוכה. בתחילת 2007 הקים קירשנבאום את חברת הנדל"ן יורופורט על בסיס היכרות אישית עם גופים עסקיים ואנשים, ובהם סרוסי שמונה אז לכהן כיו"ר החברה ומילא את התפקיד עד 2010.

יורופורט, שגייסה אג"ח בבורסה המקומית בהיקף של כ-85 מיליון שקל, התרכזה בפעילות ייזום נדל"ן במזרח אירופה, וב-2014 נמחקה מהמסחר לאחר שפרעה באופן סופי את יתרת האג"ח, לאחר שבדרך התמודדה עם אתגרים לא מעטים על רקע המשבר הכלכלי העולמי שפגע גם ברבות מעמיתותיה. כיום סרוסי מחזיק מעט ממניות מגדלי הים התיכון, ובנוסף הוא פעיל בתחומי ההשקעות בקרנות פרטיות ובטכנולוגיה ונושא בתפקידים נוספים.

מגדלי הים התיכון מחזיקה כיום ב-7 נכסי דיור מוגן ברחבי הארץ, הכוללים כ-1,650 דירות ובסיכום 2016 הציגה הכנסות של 131 מיליון שקל ורווח נקי של 126 מיליון שקל, שנתמך בשערוכים גדולים שביצעה. מניית החברה קפצה ביותר מ-50% בשנה האחרונה ומשקפת למגדלי הים התיכון שווי של כ-900 מיליון שקל.