אשטרום זכתה במכרז 'דירה להשכיר' בשכונת המשתלה בת"א

ההצעה הזוכה במכרז עמדה על 165 מיליון שקל ■ אשטרום תבנה 4 בניינים בני 7 קומות ■ 25% מהדירות בפרויקט יושכרו לזכאי משרד הבינוי והשיכון במחיר מופחת

פרויקט דירה להשכיר בשכונת המשתלה. הדמיה: אסף פרץ
פרויקט דירה להשכיר בשכונת המשתלה. הדמיה: אסף פרץ

מכרז לשכירות ארוכת-טווח של המדינה בתל-אביב נסגר בהצלחה. מדובר במכרז שפרסמה החברה הממשלתית דירה להשכיר יחד עם רשות מקרקעי ישראל בשכונת המשתלה בצפון תל-אביב, הכולל 136 יחידות דיור, כולן להשכרה ארוכת-טווח ושטח מסחר. הזוכה במכרז היא חברת אשטרום שהצעתה הזוכה עמדה על 165 מיליון שקל. אשטרום גברה על חברות גדולות נוספות שהגישו הצעות כמו אפריקה ישראל, שפיר הנדסה, גיא ודורון לוי, דונה ואזורים. וגם על חברות שהגישו הצעה בשיתופי פעולה כמו שותפות של אביב עם רוגובין, ומנרב שהגישה הצעה משותפת עם קרן הריט מגוריט.

כמו כל המכרזים להשכרה ארוכת-טווח שמפרסמת המדינה, גם במקרה הזה 25% מכלל הדירות שייבנו במתחם מיועדות לזכאי משרד הבינוי והשיכון ויושכרו במחיר מופחת הנמוך בכ-20% ממחיר השוק של שכירות באותו האזור. במקביל, החברה שזוכה במכרז מתחייבת להשכיר את הדירות בפרויקט למשך 20 שנה, לטווח ארוך, וגם לנהל הפרויקט. לאחר תום 20 השנה תוכל החברה למכור את הדירות בפרויקט.

הקרקע בה זכתה חברת אשטרום, בשטח של כ-6 דונם, ממוקמת ברחוב משה וילנסקי בשכונת המשתלה בתל-אביב. במסגרת הפרויקט, יוכל היזם לבנות 4 בנייני מגורים בני 7 קומות מעל חזית מסחרית בשטח עיקרי של 1,500 מ"ר. הפרויקט עתיד לכלול גם מרתפי חניה. דירה להשכיר יוצגה במכרז המשתלה בידי עורכות הדין סיוון אטיאס ונטלי פירשט ממשרד מ.פירון ושות'.

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, אמר היום: "השתתפות טובי היזמים בהליך המכרז במשתלה בתל-אביב, מעידה על הבעת אמון של יזמים בפרויקטים של דיור להשכרה ובכלל זה בתוכנית דירה להשכיר במשתלה. לציבור השוכרים יתאפשר לגור בפרויקט לשכירות ארוכת-טווח, בלב אזור הביקוש, שכר דירה קבוע תוך שרבע מהדירות במחיר מפוקח, ביטחון, ודאות והרבה שקט נפשי". עוד ציין לוי כי בזמן הקרוב תפרסם החברה מכרזים באזורי ביקוש נוספים דוגמת: שהם, מודיעין, אור יהודה ועוד.

שר האוצר, משה כחלון התייחס לסגירת המכרז ואמר: "דיור להשכרה לטווח ארוך הוא מרכיב חשוב בפתרון משבר הדיור, בכוונתנו להשקיע מאמצים גדולים להגדלת היצע יח"ד להשכרה, באופן משמעותי. השכירות היא כלי נוסף בידי משרד האוצר ומטה הדיור הממשלתי, כדי להגדיל את היצע הפתרונות לדיור ולהוזלת המחירים". 

רמי נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום, מסר: "אנו שמחים על הזכייה בפרויקט הדיור להשכרה במתחם המשתלה בתל-אביב. פרויקט דיור זה לטווח הארוך מצטרף לשני פרויקטים נוספים בהן זכתה החברה בשנתיים האחרונות בחיפה ובמתחם הגדנ"ע בתל-אביב, כמו גם סינרגטי לתחום הפעילות הזכיינית של הקבוצה. הזכייה בפרויקט היא חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה לגדול בתחומי הפעילות בהן היא עוסקת".