מתחזה לטראמפ עלה לשידור בתוכנית של אראל סג"ל בגל"צ

לאחר כשתי דקות, כשהבינו שמדובר במתיחה, הורד הדובר מהקו ■ סג"ל בשידור: "נפלנו במתיחה, לפעמים זה בריא לחטוף ביצה בראש" ■ מפקד גל"צ החליט להשעות בתגובה חייל בסדיר שהיה אחראי על עריכת התוכנית ■ גורם בתחנה: "להפיל את זה על חייל מסכן זה לא ייאמן"

דונאלד טראמפ, אראל סגל/ צילום: תמר מצפי ורויטרס
דונאלד טראמפ, אראל סגל/ צילום: תמר מצפי ורויטרס

אדם שהתחזה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ עלה היום (ב') לשידור בתוכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל. השיחה עם המתחזה, שחיקה את קולו של הנשיא, נמשכה במשך קרוב לשתי דקות והופסקה לאחר שבתגובה לשאלה על הסדר אפשרי במזרח התיכון, ענה המתחזה: "למשל, קיבלתי רעיון מאדם בשם משה פייגלין ומאוד אהבתי את מה שקראתי, חשבתי שזה מאוד מעניין".

לאחר שסג"ל והמגיש האורח שאיתו, העיתונאי חיים לוינסון מעיתון "הארץ", הבינו כי מדובר במתיחה, אמר סג"ל בשידור: "זה היה מצחיק. נכון, עשו לנו פה מתיחה, אבל זה מגניב... תשמע, אם נפלנו פה בתחנה עם המרהישי סלי מרידור (מתכוון לשידור מ-2006 שבו בשל מתיחה הודיעו בתוכניתו של רזי ברקאי כי סליי מרידור מוותר על תפקיד השגריר בוושינגטון לאחר שנועץ עם המהרישי יוגי), אז אנחנו ריאיינו את הנשיא טראמפ כמעריץ של פייגלין".

בהמשך הוסיף סג"ל: "לפעמים זה בריא לחטוף ביצה בראש... הכול סבבה, זה רדיו - לא ניתחנו פה מוח, עבדו עלינו, זה נחמד, לא קרה שום דבר".

מאוחר יותר בשיחה עם "גלובס" הרחיב סג"ל על המקור לטעות: "כנראה שיש אפשרות להתקשר ממספר שנראה כמו מספר של הבית הלבן, וגם המייל (נראה אותנטי)... מי שמשוחח איתם זה אחד המפיקים, אמרו שיש סיכוי שיתנו לנו הצהרה של 4 דקות, ומכיוון שטראמפ הוא כן אחד שמדי פעם מתראיין במקומות לא צפויים ולאתרים לא צפויים, אז אמרתי אולי כאילו יתמזל מזלנו...".

לדברי סג"ל, אנשי התוכנית נמצאים במגעים טלפוניים עם מי שחשבו לאנשי הבית הלבן כבר מאז אתמול בלילה, ולהערכתו מי שעומד מאחורי המתיחה הוא אחד מאנשיו של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין.

- זה עבר בתחנה דרך ראש מחלקת החדשות אבי ברזילי?

סג"ל: "אני לא מתייחס לענייני משמעת וכו'. אתה לא מצפה שאני אתחיל לדבר נגד אנשים. התחנה מטפלת בזה, מה אתה רוצה שיעשו? אתה רוצה שיערפו ראשים? היה ניסיון למתוח אותנו, קלטנו את זה, עצרנו את המתיחה, ואנחנו בודקים...

"בוא תבין דבר אחד: כשמעלים לי אנשים לשידור, אני לא רואה איך מדברים ואיך מבררים ואיך זה, אני מקבל את זה כבר בקצה... אני לא העליתי על הדעת, אם זה מספר של הבית הלבן - אין לי סיבה להאמין שמדובר בשקר. אני סומך על האנשים שאנחנו עובדים איתם, אחרת אתה לא יכול לעבוד, אבל אני לא יכול לעשות את הבירורים, זה מהרגע לרגע, ויש צוות שאחראי על זה".

מגלי צה"ל נמסר היום בתגובה רשמית כי "עם סיומה של התוכנית היום קיימו מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, וראש מחלקת האקטואליה, אבי ברזילי, בירור עם צוות התוכנית בעקבות התקלה בשידור. מפקד גלי צה"ל אמר לצוות כי זוהי תקלה לא פשוטה, וכי נדרש להפיק ממנה לקחים. בתום הבירור הוחלט כי האחראי לתקלה יושעה עד להודעה חדשה".

האחראי שאליו מכוונת התגובה הוא לוזי גוטנמכר, חייל בסדיר, שבדרך-כלל משמש כמפיק התוכנית, אך היום שימש גם כעורך שלה.

יחד עם זאת, גורמים בתחנה טענו היום כי אי-אפשר להפיל את כל האשמה על גוטנמכר. לדבריהם, על-פי נהלי התחנה, בכל ערב עורכי התוכניות חייבים לעדכן את ראשי מחלקת החדשות, אבי ברזילי והדר קרפיול, בכל המרואיינים המתוכננים לעלות בתוכניות השונות.

"נשאלת השאלה למה בתוכנית של סג"ל החרישו את זה?", אומר גורם בתחנה, שמוסיף: "מדובר פה בדפוס חוזר של התוכנית הזאת. הם מרגישים שהם אקס-טריטוריה. גם ב'פרשת וינטר-דרוקר' (שכעת עברה לפסים משפטיים) הם לא טרחו לעדכן לפני, ואולי גם זה היה יכול להימנע. לא ברור מה ההיגיון להסתיר את זה מברזילי ומדקל. להאשים בזה עכשיו את החייל המסכן לוזי גוטנמכר זה לא ייאמן".