דרור שטרום מונה ליו"ר המועצה המייעצת לרשות להגנת הצרכן

כך הודיע שר הכלכלה אלי כהן הודיע בכנס לשכת עורכי הדין באילת

דרור שטרום / צילום: תמר מצפי
דרור שטרום / צילום: תמר מצפי

שר הכלכלה אלי כהן הודיע בכנס לשכת עורכי הדין באילת על מינויו של עו"ד דרור שטרום לתפקיד יו"ר המועצה המייעצת לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.

שר הכלכלה פתח את דבריו בברכות לראש לשכת עורכי הדין, על כך שדאג לא רק לאינטרסים של עורכי הדין אלא לטובת האזרחים כולם, והוסיף מילים חמות על אופן ניהול הלשכה, ה"מנוהלת בצורה איכותית".

השר כהן הוסיף ואמר: "הובלתם קידום של חוק לטובת כל האזרחים ולא רק לטובת עורכי הדין", זאת בעניין קבוצת הרכישה. 

לאחר מכן התייחס כהן לריכוזיות בישראל וציין כי "ישראל, מדינה של 8.5 מליון תושבים, מגיעה למקום מאוד מכובד" בפן הכלכלי. יחד עם זאת, השר דיבר על הצורך בהורדת מחירים במשק. 

"כל 120 חברי הכנסת מדברים על כך שצריך יותר השקעות בחינוך, תרבות ורווחה... אני תמיד אומר שכל מפעל שנפתח מקצר את התור ל-MRI", אמר כהן. 

עוד הוסיף השר כהן כי "אנחנו רוצים חברות בינלאומיות שיבואו להתפתח כאן. אנחנו נמצאים בהפחתת המסים הגדולה ביותר... באזורי עדיפות א - 7% בלבד". לדבריו, "נלווה כל חברה שתרצה לבוא ישראל".

השר התייחס לעורכי הדין ואמר: "אני רוצה שתהיו עסוקים לא בפירוקים אלא בפתיחה של חברות וגופים בילאומיים".

על נושא הריכוזיות אמר שר הכלכלה: "ישראל היא מהמדינות הריכוזיות ביותר. במדינת ישראל שלושת השחקנים הגדולים מחזיקים ב-70%. יש לא מעט גופים שפועלים בכדי להרים את המחירים. יש גופים שרוצים ליצור יתרונות לגודל. בשוק הישראלי אנחנו רואים שיש יוצרים יתרונות לגודל במטרה להעלות מחירים".

כמו כן התייחס השר להסכמי יבוא בלעדיים ולעובדה שיש כאלה שמנצלים את ישראל, שהיא "אי מדיני לא גאוגרפי" - ויש לא מעט יצרניים שמנצלים זאת.

השר התייחס אף לרפורמה במכון התקנים ובבנקים. "אנחנו בוחנים לשנות את הגדרה של מונופול", הצהיר. "יש לנו עדויות של גופים שמחזיקים 30% ומנצלים את כוחם".

 כהן התייחס אף לתפקיד של בית המשפט לבוא ולפעול בצורה נחרצת נגד הגופים שמנצלים את הצרכן הישראלי. "50% מאזרחי ישראל מרוויחים פחות מ-7,000 שקל", הוסיף השר.