אמות וגב ים החלו בשיווק מגדל משרדים ברחוב תוצרת הארץ

המגדל, שנבנה בימים אלה ע" חברת בסט, כולל 30 קומות ו-55 אלף מ"ר שטחים עיליים לשיווק, כאשר שטח הקומות נע בין 2,500-3,400 מ"ר ■ בנוסף כולל הפרויקט 1,000 מקומות חניה תת-קרקעיים

מגדל משרדים ברחוב תוצרת הארץ/ קרדיט להדמייה: Viewpoint
מגדל משרדים ברחוב תוצרת הארץ/ קרדיט להדמייה: Viewpoint

החברות אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ וגב ים מקבוצת נכסים ובניין IDB, החלו בהקמת מגדל משרדים ToHa (קיצור המילים תוצרת הארץ) ברחוב תוצרת הארץ 6 בתל-אביב.

המגדל, שנבנה בימים אלה על ידי חברת בסט, כולל 30 קומות ו-55 אלף מ"ר שטחים עיליים לשיווק, כאשר שטח הקומות נע בין 2,500-3,400 מ"ר. כמו כן, כולל הפרויקט 1,000 מקומות חניה תת-קרקעיים. קומת הגג של המגדל תכלול מסעדות, בתי קפה ומרפסת עם נוף פתוח.

בניית הפרויקט צפויה להסתיים ב-2018, והיקף ההשקעה בפרויקט עומד על 850 מיליון שקל.

הפרויקט יכלול גם מסחר בקומת הכניסה ופארק בן 12 דונם שיוקם בצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון ובסמיכות לתחנת רכבת השלום, לנתיבי איילון ולדרך השלום. את הפרויקט תכננו האדריכלים רון ארד ואבנר ישר. שיווק שטחי המשרדים במגדל החל לאחרונה.

לדברי מנכ"ל אמות אבי מוסלר, "התחלנו ממגרש בן 3 דונם שהיה בבעלות אמות וגב ים בדרך השלום 5, ורגע לפני שהוצאנו היתר בנייה לבניין חדש בן כמה קומות, חשבנו שאולי אפשר להרחיב את השטח. בהמשך, קנינו את מחלבת טרה, מגרש של נייר חדרה, ואת בית גזית בפינת דרך השלום ויגאל אלון, והגענו לקרקע של 17 דונם. את זכויות הבנייה למגדל שאנו מקימים שאבנו מהמגרשים הנוספים שרכשנו".

מלבד המגדל שבהקמה, מחזיקות שתי החברות בזכויות בנייה להקמת מגדל משרדים נוסף בן 70 קומות בסמוך, על ציר יגאל אלון. התוכנית להקמת המגדל מקודם בוועדות התכנון. זכויות הבנייה הקיימות כוללות 130 אלף מ"ר, אך על פי תוכנית המתאר של תל-אביב ניתן להגדיל את זכויות הבנייה עד ל-200 אלף מ"ר. החברות הודיעו כי פועלות להגדלת הזכויות, אך יחליטו האם לממש את כולן בהתאם למצב שוק המשרדים בהמשך.

לדברי ג'קי מוקמל, מנכ"ל מאן נכסים המשווקת שטחי משרדים, "ביקושים לשטחי משרדים בהיקף כזה, מורגשים בעיקר מצד חברות היי טק, שמבקשות לשדרג את עצמן, כמו אינטל, אמאזון, מיקרוסופט, ופאלו אלטו שחתמה לאחרונה על עסקה למעבר למגדלי אלון בציר יגאל אלון. היתרון בפרויקט הזה הוא הסמיכות לתחנת הרכבת ולצירי תנועה ראשיים והפארק שיוקם למרגלותיו".