ארה"ב: הורים הוזהרו שלא לקנות ספינר לילדים קטנים

בשבועות האחרונים דווחו בארה"ב שני מקרים בהם ילדים קטנים נחנקו לאחר שבלעו חלקים מהצעצוע הפופולרי ■ בעקבות המקרים פתחה הרשות להגנת הצרכן האמריקאית בחקירה, וכעת היא ממליצה להורים להרחיק את הצעצוע מילדים קטנים

ספינר/ צילום :    Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ספינר/ צילום : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הרשות להגנת הצרכן האמריקאית פרסמה הודעה ובה המלצה להורים שלא לקנות לילדיהם צעצוע מסוג ספינר, וזאת בעקבות שני מקרים בהם ילדים בלעו חלקים מהצעצוע הפופולרי. "הרשות חוקרת את התקריות בטקסס ובאורגון", כתבה הרשות.

"אנו ממליצים להורים להרחיק את הצעצוע המדובר מילדים שיכולים להיחנק מחלקים קטנים", נכתב בהודעה. "יש להזהיר ילדים גדולים שלא להכניס את המשחק לפה".

החקירה נפתחה לאחר שביוסטון שבטקסס ילדה בת 10 נאלצה לעבור ניתוח, אחרי שבלעה חלק מהספינר עמו שיחקה. במקרה שני באורגון בלע ילד בן 5 חלק מהמשחק והובהל לבית החולים לאחר שנחנק.

גם בישראל כבר התרחש מקרה פציעה מספינר. לפני כשבועיים ילד כבן 13.5 מראשון-לציון הובהל לניתוח בבית החולים, לאחר שחתיכה של הצעצוע ניתקה ממנו ונתקעה על אצבעו, באופן שלא היה ניתן להסיר אותה ללא ניתוח. המקרה התרחש כשהילד שיחק עם הצעצוע, ויצאה ממנו חתיכה הדומה לטבעת. בלי לחשוב פעמיים, ענד הילד את הטבעת על אצבעו האמצעית. לאחר זמן מה ניסה הילד להסיר את הטבעת מאצבעו בשל כאב שהתפשט ביד, אך גילה כי אינו מסוגל לעשות זאת.

לפי דודו של הילד, שדיווח על האירוע בקבוצות וואטסאפ בהן הוא חבר כדי להזהיר את הציבור, הילד פנה לאביו בטלפון וביקש את עזרתו. אביו אמר לו לשים סבון על ידו ולנסות להוציאה, אך הניסיון לא צלח. כשההורים שבו הביתה, הם ראו שהאצבע של הילד התנפחה לחלוטין והכחילה. הם לקחו אותו לבית החולים, שם נדהמו הרופאים לראות את המחזה המוזר ואמרו כי טרם נתקלו באירוע שכזה. לאחר מכן הבהילו את הילד לניתוח, ובהרדמה מקומית הסירו את הטבעת בהצלחה.