המשטרה: נעצר נהג שנסע במהירות 242 קמ"ש בכביש 2 לצפון

הנהג נסע במהירות הגבוהה פי 2.5 מהמהירות המותרת ■ טוען: "נסעתי 155 קמ"ש מקסימום" ■ שלשום נהרגה צעירה בת 16 מחיפה בתאונת פגע וברח

משטרה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
משטרה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בן 25 מעכו נעצר שלשום (ג') לאחר שנהג בכביש 2 לכיוון צפון סמוך לנתניה במהירות של 242 קמ"ש (!), כשהמהירות המותרת היא רק 90 קמ"ש בכביש זה. "נסעתי 155 קמ"ש מקסימום", טען הנהג כשנתפס על-ידי השוטרים.

מדוברות המשטרה נמסר כי במהלך פעילות אכיפה לילית נקלט במכשיר לאכיפת מהירות רכב שנוסע במהירות החורגת פי 2.5 מהמהירות המותרת. עוד הוסיפו כי השוטרים ביצעו חסימה מתוכננת של הכביש על-מנת לעצור את הרכב בבטחה. רישיונו של הנהג נפסל במקום, והוא נעצר לחקירה, ומעצרו הוארך.

גם בכביש הערבה נתפס נהג שנוהג במהירות חריגה. תושב הדרום בן 25 נעצר לאחר שנהג במהירות של 187 קמ"ש. מהמשטרה נמסר כי לאחר בדיקה התברר כי הנהג כבר מבוקש למעצר, והוא כבר נתפס בעבר מספר פעמים על עבירות מהירות חריגות ונהיגה בזמן פסילה. 

לפני יומיים נדא אבדאח, צעירה בת 16 מחיפה, נהרגה בתאונת פגע וברח ברחוב אבן גבירול בעיר. לאחר מצוד של יותר מיממה הנהג הפוגע נתפס, והערב תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.

"משטרת ישראל הצליחה היום לשים ידה ולעצור את הנהג החשוד במעורבות בתאונת הפגע וברח הקטלנית שארעה אתמול בחיפה", נמסר בהודעת המשטרה. "בעקבות עבודת חקירה מאומצת ומשולבת של חוקרי הזירה הטכנית ובוחני תאונות הדרכים, אשר החלה מיד עם הגעתם לזירה ונמשכה לאורך הלילה והבוקר, אותר היום בשעות הצהריים הנהג החשוד".

התושבים זועמים: "העירייה מפקירה אותנו" 

עוד הוסיפו במשטרה כי בחקירה השתתפה גם יחידת התנועה, והיא כללה שימוש באמצעים טכנולוגיים, גביית עדויות ואיסוף ראיות מהזירה. בנוסף, הצליחו במשטרה גם לאתר את הרכב שעל-פי החשד פגע בנערה.

נדא חזרה מארוחת האיפטר של חודש הרמדאן יחד עם חברותיה ונדרסה כשניסתה לעבור את הכביש. "זו לא הפעם הראשונה שתאונה כזו מתרחשת בכביש הזה", אמר דודה של הנערה, ח'ליל ח'טיב, וקרא לעירייה להתערב. "מדובר במקרה קשה ומצער שמישהו מחליט לקחת חיים ולברוח. אם הוא היה עוצר ומגיש עזרה, אולי היינו במקום אחר".

נדא למדה בבית הספר שיזף בחיפה, ומורים ומורות רבים הגיעו לנחם את המשפחה האבלה. "היא הייתה תלמידה מצטיינת", אמרה אחת המורות. "היא בלטה בנוכחותה בכיתה וברצונה ללמוד".

בעקבות התאונה יצאו תושבים לכביש בו נדא נדרסה והפגינו נגד העירייה, שעל-פי טענתם מפקירה אותם ולא עושה מספיק על-מנת לפתור את הבעיות בכביש.