למרות דוח התעסוקה המאכזב - שיאים חדשים בוול סטריט

כ-138 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי במאי, פחות מהצפי שעמד על 185 אלף משרות ■ שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-4.3% ■ נעילה חיובית בבורסות אירופה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, כאשר המדדים המובילים טיפסו לשיא חדש זה היום השני ברציפות, זאת למרות דוח התעסוקה המאכזב לחודש מאי שפורסם לפני הישמע הפעמון. עדיין ברקע, הודעת הנשיא טראמפ מאתמול על התנתקות ארה"ב מהסכם פריז להגנה על כדור הארץ, והגינויים מכל הכיוונים על המהלך. בורסות אירופה ננעלו בעליות.

 

אתמול וול סטריט סיימה בעליות שערים והמדדים ננעלו בשיאים חדשים. בסיכום שבועי ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.9%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.6% והאנסד"ק עלה ב-1.5%.

ב-15:30 פורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מאי, שהצביע על תוספת של 138 אלף משרות - מתחת לצפי בשוק שעמד על תוספת של 185 אלף משרות. שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-4.3%. השכר הממוצע לשעה עלה בהתאם לצפי ב-0.2%. הממשל האמריקאי עדכן מטה גם נתוני התעסוקה של חודשים מארס ואפריל.

דוח התעסוקה המאכזב עלול לגרום לקובעי המדיניות בפדרל ריזרב לחכות חודש-חודשיים עם העלאת הריבית. נכון לעכשיו החוזים על ריבית הפד מגלמים סיכוי של 92.7% להעלאת ריבית ביוני.

באותה שעה פורסם המאזן המסחרי לחודש אפריל, שהצביע על גירעון סחר בהיקף של 47.5 מיליארד דולר, מעל הצפי שעמד על כ-46.5 מיליארד דולר, לעומת גירעון של 43.7 מיליארד דולר בחודש הקודם. 

אתמול הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב מתנתקת מההסכם הגלובלי להפחית פליטת גזי חממה, מפני שלדבריו תנאי ההסכם פוגעים בכלכלת ארה"ב ותורמים לגידול באבטלה. "העיקרון הוא: אמריקה תחילה", אמר טראמפ ואף נחפז להוסיף שארה"ב תתחיל לנהל מו"מ להצטרף מחדש להסכם, במאמץ להשיג תנאים הוגנים יותר לעובדים האמריקאים, למשלמי המיסים בארה"ב, או לגבש הסכם חדש לחלוטין.  

 

מנהיגים מכל רחבי העולם גינו את המהלך של טראמפ באומרם כי זו שגיאה היסטורית, הפניית גב לכדור הארץ, וסכנה לביטחון העולם. גם ראשי חברות ענק אמריקאיות כמו טים קוק מנכ"ל אפל ומארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק גינו את המהלך והצהירו כי למרות זאת הם יישארו מחויבים להגנה על כדור הארץ. 

בגזרת המניות, חברת Hovnanian Enterprises (סימול HOV)דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2017. רוזטה ג'נומיקס  תדווח לאחר הנעילה.

מניית Lululemon Athletica  בלטה במסחר לאחר דוחות חזקים. מנגד, מניית RH Inc (סימול RH) בלטה לשלילה לאחר שהורידה תחזיות ל-2017. גם VMware (סימול VMW) פרסמה דוחות חלשים.