"לא להיות אובססיביים לגבי מספר אחד בדוח התעסוקה"

היועץ הכלכלי של טראמפ ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה גארי קון התייחס לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם היום ואמר כי ממשל טראמפ יכול לעשות הרבה כדי להאיץ את קצב יצירת המשרות ■ טען כי עדיין לא הוחלט אם להחליף את יו"ר הפד ילן

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה של ארה"ב, גארי קון, (COHN) אמר היום (ו') כי ממשל טראמפ יכול לעשות המון כדי להאיץ את קצב צמיחת המשרות בארה"ב. זאת בתגובה לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם היום.

קון ציין בראיון בבלומברג את העובדה ששיעור האבטלה ירד ל-4.3% במאי לעומת 4.4% באפריל, אך הוסיף כי עדיף "לא להיות אובססיבי לגבי מספר כזה או אחר".

למרות שדוח התעסוקה הצביע על תוספת של 138 אלף משרות במאי, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על תוספת של 185 אלף משרות, קון טען כי המגמה היא טובה. "אנחנו מאוד אוהבים את המגמה", לדבריו.

"אנחנו עובדים על רפורמה ברגולציה, אנחנו עובדים על רפורמה במיסוי, אנחנו עובדים על הרחבת התשתיות. כל אלה הם תחומים שנמשיך לשפר, אנחנו נוסיף למשוך יותר ויותר עובדים בחזרה לכוח העבודה ונשפר את השכר", אמר קון.

קון חשף גם כי הבית הלבן עדיין לא החליט האם להחליף את יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן או להשאירה בתפקיד עד לתום הכהונה בפברואר 2018. הוא רמז עוד כי הוא אינו מעוניין בתפקיד.