מופע המיליונים של אלביט מערכות: ריטה, סחרוף ו-20 אלף צופים

חגיגות היובל להיווסדה של החברה באצטדיון סמי עופר כללו תגבור מיוחד של קו הרכבות לחיפה, עשרות אוטובוסים ושאטלים ■ נכחו: הנהלת משרד הביטחון בעבר ובהווה, בכירים בצה"ל וראשי ערים

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל ונשיא אלביט / צילום: ארז עוזיר
בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל ונשיא אלביט / צילום: ארז עוזיר

המופע של אלביט מערכות

וגם: שר הביטחון אביגדור ליברמן שולח עקיצה למכבי חיפה

לפני כחודש בישרנו כאן לראשונה על האירוע המתוכנן של אלביט מערכות, מפתחת הטכנולוגיות האלקטרוניות עבור השוק הביטחוני, לרגל חגיגות היובל להיווסדה, וביום חמישי האחרון היא גם קיימה. ההשקעה באירוע שנערך באצטדיון סמי עופר, כך דיווחנו, נאמדה בכמה מיליוני שקלים, והיום גם ניתן להבין למה.

ההיערכות לחגיגה המרגשת, כללה תגבור מיוחד של קו הרכבות לחיפה, ועשרות אוטובוסים ושרות שאטלים שיצא מתחנת הרכבת בחוף הכרמל ישירות אל האצטדיון. מיכאל (מיקי) פדרמן, בעל השליטה ויו"ר החברה, ובצלאל (בוצי) מכליס, הנשיא והמנכ"ל, אירחו במקום כ-20 אלף איש ואישה, בהם עובדי החברה בעבר ובהווה ובני/בנות הזוג, באירוע שופע אמנים, בהם ברי סחרוף, שמעון בוסקילה, ריטה, שלום חנוך, יובל דיין, כמו גם חבורת הזמר של אלביט ולהקה בשם אלבנד שחבריה עובדים במפעל אלסק שבשדרות. על הפקת האירוע היה אמון הבמאי רן צחור.

בקהל ישבו גם חברי הנהלת משרד הביטחון בעבר ובהווה, בכירים בצה"ל, ראשי ערים וישובים בהם קיימים אתרים של אלביט מערכות.

מלבד תכנית אמנותית, נאמרו על הבמה שלל ברכות ותודות (רובן כללו פרגון לעובדים), והוצגו אבני הדרך בהקמת החברה שהחלה כמעבדה הראשונה שהקים עוזיה גליל.

במברכים: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שאיחל "חג אלביט שמח"; בכירי התעשיות הבטחוניות בעולם, ושר הביטחון אביגדור ליברמן, שאמר בין היתר "אני חייב לציין שיש פה אוירה נהדרת. אצטדיון נפלא. אבל לאור ההישגים הדלים של מכבי חיפה, וגם של הפועל חיפה, זה האירוע הכי משמח שמתקיים השנה באצטדיון הזה".

אלביט נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר. בשבוע שעבר דיווחה החברה על חוזה גדול, במסגרתו היא תספק מערך כולל של מודיעין אלקטרוני למדינה באירופה תמורת 390 מיליון דולר. ברבעון הראשון של השנה אלביט רשמה הכנסות של 749 מיליון דולר ורווח נקי של 51.7 מיליון דולר.

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל ונשיא אלביט / צילום: ארז עוזיר
 בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל ונשיא אלביט / צילום: ארז עוזיר

לא בוררים בוררים

קורס הבוררות האחרון שערך מרכז פישר כלל מספר שמות מוכרים

לא ברור אם זה יהיה מה שייקל על העומס בבתי המשפט, אבל בשבוע שעבר הוסמכו כ-100 בוררים חדשים, לאחר שסיימו בהצלחה את קורס הבוררות במרכז פישר להכשרת בוררים, באוניברסיטת בר אילן.

בין בוגרי הקורס הנוכחי ניתן היה למצוא גם כמה שמות מוכרים ומעניינים, בהם אופיר פינס פז, שר הפנים לשעבר, אשר קיבל פניות להתמנות לבורר גם במהלך הקורס; טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי; פרופ' אריה בס, מבכירי הכירורגיים; ד"ר גלית אהרון, ראש מגמת יישוב סכסוכים במכללת בית ברל ואחרים. עו"ד גדעון פישר ניצל את ההזדמנות לברך באירוע את פרופ' דניאל הרשקוביץ, נשיא האוניברסיטה, ולשעבר שר המדע ויו"ר מפלגת הבית היהודי. הרשקוביץ השיב כי "אכן הפרק הפוליטי שלו היה חביב עליו יחסית", וסיכם בציטוט של וודרו וילסון, נשיאה ה-28 של ארה"ב, שהסביר כי הוא ויתר על תפקידו כנשיא אוניברסיטת פרינסטון, משום שהשתוקק לאתנחתא מהפוליטיקה של האקדמיה.

גדעון פישר, אופיר פינס פז ודניאל הרשקוביץ / צילום: שיר רוזנטל
 גדעון פישר, אופיר פינס פז ודניאל הרשקוביץ / צילום: שיר רוזנטל

חגיגה שבדית בעברית צחה

מי הגיעו לחגוג עם שגריר שבדיה בישראל?

ביום שישי פתח קרל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל, את ביתו שבהרצליה פיתוח בפני מאות אורחים וחברים, זאת לרגל היום הלאומי (יום העצמאות) של שבדיה. האירוע כלל גם נקודת ציון נוספת - נסר, שיסיים בקרוב את כהונתו, סיכם את שהותו בישראל, ואף דאג שחלק גדול מנאומו יהיה בשפה העברית, אותה למד במהלך שהייתו בארץ. הוא אף הקפיד והודה לאסתר, מורתו לעברית, על שהגיע עד הלום.

בחוגגים בשבדית: שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה; אבנר קז, יו"ר קבוצת הרכב מאיר, יבואנית וולבו; יקי כהן, מנכ"ל חברת התעופה SAS בישראל; בינימין דהן, מנכ"ל SKF Israel ; רן קוצ'ינסקי, מנהל מכירות אזורי SAAB ; מיכאל רוטשילד, הבעלים של FIKA ; דוד קסטל, קונסול הכבוד של שבדיה בחיפה ונשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון; עו"ד משה קריספין, קונסול הכבוד של שבדיה באילת; רודיקה רדיאן גורדון, סמנכ"לית מערב אירופה במשרד החוץ; שגרירים, דיפלומטים ואחרים.


אבנר קז וקרל מגנוס נסר / צילום: שגרירות שבדיה בישראל
 אבנר קז וקרל מגנוס נסר / צילום: שגרירות שבדיה בישראל

הזמנה לפגישה עם מנכ"ל הבורסה בתל-אביב

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה בתל-אביב, ישתתף בוועידת שוק ההון 2017 של "גלובס".

בן זאב, אשר נכנס לתפקידו בינואר האחרון, ידבר בוועידה על מצבה הנוכחי של הבורסה הישראלית, על אתגריה ויעדיה. בן זאב כיהן בעברו כראש חטיבת שוקי הון וחבר הנהלה בבנק לאומי ודירקטור בבורסה מטעם הבנק למעלה משנתיים.

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets, שתתקיים ביום שלישי, 13 ביוני 2017, היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזרים הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי-שליטה בחברות, וכן גם יזמים ומשקיעים במגוון תחומים, לרבות חדשנות פיננסית טכנולוגית.

איתי בן זאב /  צילום: תמר מצפי
 איתי בן זאב / צילום: תמר מצפי