עיריית ת"א: "דחיית האיחוד עם בת-ים ל-2023 משמעה ביטול"

הודעת עיריית ת"א מגיעה בהמשך להודעת משרד הפנים על כך ששר הפנים אריה דרעי שוקל לאשר את איחוד הרשויות בין ת"א-יפו ל בת-ים ■ עפ"י עמדת דרעי, הליך האיחוד יימשך עד 2023 ■ עיריית ת"א: "זה כמו לחתום על קרח"

קו החוף של בת ים. צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קו החוף של בת ים. צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"עמדת משרד הפנים כפי שפורסמה משמעותה שאיחוד הערים לא ייצא לדרך", כך נמסר מעיריית תל-אביב-יפו בהמשך להודעת משרד הפנים על כך ששר הפנים אריה דרעי שוקל לאשר את איחוד הרשויות בין תל-אביב-יפו לבת-ים. נזכיר כי בשנת 2014 עתרה עיריית בת-ים נגד שר הפנים דאז בדרישה כי ימנה ועדת חקירה לחלוקת הכנסות בין עיריית בת-ים, עיריית ראשון-לציון חולון ועיריית תל-אביב. הוועדה הוקמה והגישה את המלצותיה לשר הפנים, על איחוד העיר בת-ים והעיר תל-אביב-יפו.

בעוד שר הפנים שוקל לאשר את האיחוד, כעת מסתבר כי מדובר בתהליך ארוך שיתרחש, כך על פי עמדת שר הפנים, רק ב-2023. "ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה עם הקמת מנהלת ממשלתית לעניין האיחוד", נמסר ממשרד הפנים, "כשהאיחוד יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת בשנת 2023. עד שנת 2023, בת-ים תהיה תחת תוכנית הבראה מיוחדת - צופה פני איחוד".

שר הפנים דרעי אמר כי: "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת-ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק. אני שוקל לאמץ את המלצות הוועדה המקצועית שבחנה את הנושא ולאחד את הערים בת-ים תל-אביב-יפו, שיצא לפועל ב-2023, בתום תהליך ארגוני סדור. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לביצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים. במהלך האיחוד ידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות, לקראת איחוד. נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך, ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".

עם זאת, בעוד עיריית תל-אביב-יפו הצהירה בעבר כי תתמוך באיחוד, לוחות הזמנים של משרד הפנים בנוגע למהלך אינן מקובלות על העירייה: "עיריית תל-אביב-יפו נתנה את הסכמתה לביצוע איחוד בצורה מהירה כדי שיושלם עד סוף שנת 2018 ולא עד סוף שנת 2023. כך גם המליצה ועדת החקירה שדנה בנושא", כך מסרו בעיריית תל-אביב-יפו, "קצבנו את לוחות הזמנים הנדרשים לקבלת החלטות עד פסח 2017 ולצערנו לאחר שהושגו כבר הסכמות משרד האוצר, משרד הפנים לא קיבל החלטה ונקט עמדה חסרת משמעות מעשית. הייתה זו הזדמנות חד פעמית שבה התגייסה עיריית תל-אביב-יפו באופן תקדימי לביצוע האיחוד באופן מהיר כדי לקיים בשנת 2018 בחירות לעיר מאוחדת כפי שהמליצה ועדת החקירה. כל בר דעת מבין שדחיית האיחוד לשנת 2023 משמעה שהאיחוד בוטל ולא יתבצע. במדינת ישראל לדחות כך את המהלך זה כמו לחתום על קרח. אנו מצרים על כך".