מנטה מרחיבה את קטגוריית הבריאות ומפתחת ארנק אלקטרוני

תשיק מארזים של פירות יבשים וחטיפי חלבון, לצד משקאות ושייקים של רשת קפה ג'ו ■ המהלך ילווה בקמפיין פרסומי בעלות כוללת של כ-10 מיליון שקל

אחרי שהמתחרות הוסיפו סטנדים בריאים, גם מנטה, רשת חנויות הנוחות של קבוצת דלק מרחיבה את קטגוריית הבריאות ותציע מגוון רחב יותר של מוצרים שישווקו כבריאים, בהם מארזים של פירות יבשים וחטיפי חלבון, לצד משקאות ושייקים של רשת קפה ג'ו. במסגרת זו תצא הרשת בקמפיין פרסומי חדש בעלות כוללת של כ-10 מיליון שקל.

כל שוק חנויות הנוחות הולך וגדל בשנים האחרונות. נכון לשנת 2016, על-פי סטורנקסט, חל גידול של 7.4% גידול בכלל שוק הנוחות. מנטה את הגדיל את נתח השוק שלה מ-21.8% בשנת 2015 ל-22.8% בסוף 2016. תחום המכולת, המהווה יותר מ-40% מנתח המכירות, צמח במנטה ב-2016 ב-19.2% לעומת 10.8% בכל היתר.

לדלק יש פריסה של כ-250 תחנות דלק ומחזור מכירות של 450 מיליון שקל בשנת 2016. בשנת 2012 חברת דלק רכשה 51% מחברת קפה ג'ו, ומאז מוצריה נמכרים בחנויות מנטה. בחברה מדווחים כי המוצרים של קפה ג'ו מהווים כ-10% מהמכירות במטה. במאי 2013 החברה נמחקה מהמסחר בבורסה והפכה לחברה פרטית אשר מוחזקת בבעלות מלאה של קבוצת דלק בע"מ.

חידוש נוסף שדלק עובדת עליו בימים אלה הוא פיתוח של ארנק אלקטרוני שיאפשר לתדלק ולשלם בלחיצת כפתור בלי לצאת מהאוטו. כמו כן יתאפשר לשלם באמצעותו בחנות. מדובר בשירות שקיים היום בתחנות של סונול.

בשנים האחרונות גוברת המגמה של חנויות הנוחות להכניס כמה שיותר שירותים חדשים. בסוף חודש מאי האחרון הודיעה סונול כי תתחיל למכור ברשת חנויות הנוחות של SOGOOD חטיפים חלבון אביזרים לספורטאים בסטנדים ייעודיים תחת השם "ספורט אקספרס", ואילו בתחילת מאי השיקה רשת Yellow של פז שירות לוקרים אלקטרוני לאיסוף חבילות מתחנות הדלק ושירות משלוחים של ירקות ופירות.