יאיר שמיר הסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית

שמיר הסיר את מועמדותו בעקבות דרישת הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות לפיה עליו להתפטר מתפקידו כיושב-ראש ושותף-מנהל בקרן ההון קטליסט ■ ליברמן: "המדינה הפסידה"

יאיר שמיר / צלם: איל יצהר
יאיר שמיר / צלם: איל יצהר

יאיר שמיר, מועמדו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן לתפקיד יו"ר תע"א הסיר סופית את מועמדותו לתפקיד זה, ובכך הוא סולל את הדרך למינוי יו"ר אחר לחברה.

בהודעה שפרסמה הבוקר (ד') לשכת שר הביטחון נאמר כי "שר הביטחון נעתר לבקשתו של שמיר להסיר את מועמדותו לתפקיד". עוד נמסר כי "שמיר קיבל את ההחלטה בעקבות דרישת הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות ולפיה יתפטר מתפקידו כיושב-ראש ושותף-מנהל בקרן ההון 'קטליסט' שהקים ביחד עם שותפיו ב-1999 וזאת כתנאי למינויו לתפקיד דירקטור בתע"א".

ליברמן הגיב על ההחלטה של שמיר ואמר: "הצטערתי לשמוע על ההחלטה: יאיר היה ללא ספק המועמד הטוב ביותר להוביל את התע"א, כפי שעשה זאת בהצלחה בעבר. יש לו ניסיון עשיר ומגוון שיש רק למעטים במגזר הממשלתי, הציבורי והביטחוני - הן כטייס ומפקד בכיר בחיל האוויר, כמנהל בכיר ביותר במגזר הפרטי, הציבורי והממשלתי והן כשר בממשלת ישראל".

לדברי ליברמן "כשפניתי ליאיר והצעתי לו את תפקיד היו"ר של תע"א הוא לא היסס לרגע וזאת למרות עיסוקיו, והיה מוכן להתגייס פעם נוספת בהתנדבות למען מדינת ישראל ולטובת ביטחונה. דרישת הוועדה, שיתפטר מתפקידו כיו"ר 'קטליסט' היתה בעיני יאיר שמיר ובעיניי בלתי סבירה. לצערי הרב, הוועדה קיבלה החלטה מוטעית שגרמה לכך שמדינת ישראל, מערכת הביטחון והתע"א הפסידו את המנהל הראוי ביותר כדי להצעיד את החברה לפסגות חדשות".

יוזכר כי שלשום הודיע ליברמן במהלך דיון במליאת הכנסת כי יפעל למנות יו"ר לתע"א עד סוף השבוע הבא. זאת, לאחר שלתע"א אין יו"ר מזה 9 חודשים. בשבוע שעבר הודיעו חברי דירקטוריון החברה לשרי הביטחון והאוצר כי אם לא ימנו יו"ר לחברה עד סוף יוני - הם יבחרו לה יו"ר מבין חברי הדירקטוריון.