דמרי חתמה על אופציה למכירת נכסים בנחלת בנימין ב-142 מ' ש'

חברת הבנייה י.ח דמרי בדרך לאקזיט על בניינים לשימור שרכשה לפני 7 שנים בתל-אביב

פרויקט של דמרי / צילום: תמר מצפי
פרויקט של דמרי / צילום: תמר מצפי

חברת הבנייה י.ח דמרי דיווחה היום (ה') לבורסה כי היא חתמה על הסכם אופציה למכירת 3 בניינים הנמצאים בבעלותה בנחלת בנימין בתל-אביב. מדובר בבניינים ברחוב רמב"ם 18, רמב"ם 12-16 ורחוב התבור 44. על פי הסכם האופציה, החברה העמידה את הבניינים למכירה בעבור 142 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

על פי דיווח החברה לבורסה, הסכם האופציה תקף עד 27 באוגוסט 2017 ובעבור מתן האופציה תקבל החברה 7.1 מיליון שקל. החברה מדגישה כי הסכם האופציה ניתן למכירת שלושת הנכסים יחד ולא רק חלק מהם. עוד על פי תנאי האופציה, דמרי תעניק במידת הצורך 5 ארכות בנות חודש אחד כל אחת לרוכש, אך בעבור סכום של 1.4 מיליון שקל לכל ארכה שכזו. הסכומים האמורים בעבור האופציה כמו גם בעבור הארכות לא יוחזרו במקרה והעסקה לא תמומש. באם העסקה כן תצא אל הפועל, הסכומים האמורים יקוזזו ממחיר העסקה. כך, אם בסופו של דבר לא תמכור דמרי את הנכסים היא עשויה לקבל כ-14 מיליון שקל רק על מתן האופציה וההארכות השונות.

אומנם מדובר רק באופציה ואין לדעת אם העסקה אכן תצא לפועל, אבל בחברה צופים שאם העסקה תתממש היא צפויה לרשום רווח של 54 מיליון שקל לפני מס וזאת בשל העובדה ששווי הנכסים בספרי החברה עומד על 86 מיליון שקל. אם אכן העסקה תצא לפועל, מדובר באקזיט לא מבוטל לחברה שרכשה את הנכסים בשנת 2010 מחברת ברגרואין.

עם זאת, חשוב לציין כי בעבר ניסתה החברה למכור את הנכסים והעניקה אופציה לרוכשים פוטנציאלים, אך העסקה בסופו של דבר לא יצאה לפועל. מדובר באופציה שהעניקה החברה ב-2013, אז על פי שווי של כ-106 מיליון שקל.