מזור צנחה ב-18%: "לא קיבלה מידע לגבי טיב החקירה"

מזור עלתה ב-280% מאז ההכרזה על שותפות עם מדטרוניק ועל השקת מוצר חדש במשותף ■ ביום חמישי הודיעה החברה כי רשות ניירות ערך פשטה בחודש מאי על משרדיה

אורי הדומי / צילום: איל יצהר
אורי הדומי / צילום: איל יצהר

מניית חברת מזור רובוטיקה , המפתחת מכשיר רובוטי לניתוחים בעמוד השדרה, נפלה ב-18% בימים חמישי ושישי בנאסד"ק, לאחר שהחברה הודיעה על חיפוש שערכה רשות ניירות ערך במשרדיה. היום (א') ירדה מניית מזור ב-8% בתל-אביב, לאחר שירדה 11% ביום חמישי, והחברה נסחרת לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל.

הנוסח הרשמי של ההודעה היה כי "רשות ני"ע ערכה חיפוש במשרדי החברה ותשאלה מספר מנהלים. מזור לא קיבלה מידע לגבי טיב החקירה ולא הואשמה בדבר". מנכ"ל החברה, אורי הדומי, אמר בכנס שנערך בסוף השבוע, כי החברה לא עודכנה במהות החקירה ולא הוטלו עליה כל הגבלות.

נציין כי באמצע 2016 חתמה מזור על שותפות שיווקית עם ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק, שהעלתה את מחיר המניה ב-30% ביום אחד.

זינקה 280% מאז הכרזת השותפות

מניית מזור רובוטיקה  עלתה ב-280% מאז ההכרזה על השותפות ועל השקת מוצר חדש במשותף. העליות העיקריות היו בחודשים האחרונים, לאחר שהחברה פרסמה כמה דוחות המראים כי ההסכם עם מדטרוניק למכירות המוצר החדש אכן מתממש, ולאחר שהן מזור והן מדטרוניק טענו כי מדטרוניק מרוצה משיתוף הפעולה ביניהן.

למדטרוניק יש אופציה להפוך את הסכם השיווק עם מזור לבלעדי, תוך התחייבות למכירת מאות מערכות של מזור, והיא אמורה להחליט בעניין עד פברואר 2018. גורמים בשוק מעריכים כי מדטרוניק אף עשויה לרכוש את מזור. הירידה במניה משקפת, בין השאר, את הפגיעה הפוטנציאלית במוניטין של מזור מול מדטרוניק, אם יתגלה כי החקירה היא נגד בכירים בחברה.