יו"ר ועדת הכספים גפני: לא אאשר את ייקור הנפקת הדרכונים

גפני הבהיר כי לא יאשר לרשות האוכלוסין את התעריפים החדשים שנקבעו: "האוצר שולח לחזית את משרד הפנים; לא אסכים לכך שאדם שנזקק לדרכון חדש באופן דחוף בגלל מקרה חירום, יצטרך לשלם 825 שקל בנתב"ג"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הבהיר היום (ב') בתקיפות כי אין בכוונתו לאשר לרשות האוכלוסין את התעריפים החדשים שנקבעו לחידוש והנפקת דרכונים. "אני לא אסכים לכך שאדם שנזקק לדרכון חדש באופן דחוף בגלל מקרה חירום, יצטרך לשלם 825 שקל בנתב"ג ועוד עם תוקף לשנה אחת. לא הסכמתי לזה קודם, ואני לא אסכים לזה גם עכשיו. לא אאשר סכום כזה", אמר גפני.

חברי הוועדה, בהם חברי הכנסת מיקי רוזנטל, איתן ברושי ומיקי לוי, הסכימו כי עבור הנפקת דרכון בעת חירום יש לשלם יותר, בעיקר כדי לעודד שמירה על הדרכון וחידושו בזמן, אולם טענו כי התשלום חייב להיות סביר ומידתי. "אתם לא יכולים לקבוע סכומים כאלה רק בגלל השיגעונות של השלטון", הטיח רוזנטל באנשי רשות האוכלוסין.

לאחר הפסקה בדיון הגיע רוזנטל להסכמות עם רשות האוכלוסין בדבר הפחתה מסוימת בתעריפים, אולם אז התברר כי יש צורך גם בהסכמת משרד האוצר, שכלל לא שלח נציגים לוועדה.

"האוצר שולח את אנשי משרד הפנים לחזית עם תעריפים יקרים יותר, זה לא יאומן", סינן גפני. רוזנטל השיב לו: "צריך להוריד את השלטים של 'נטו משפחה', תאמין לי. המפא"יניקים היו מושחתים, אבל לפחות הם ידעו לנהל מדינה. פה מצד אחד רוצים שאנשים יעברו לדרכון ביומטרי, ומצד שני לוקחים להם יותר כסף".

במהלך ההפסקה ניסתה נציגת רשות האוכלוסין לשכנע את גפני כי התעריפים החדשים חשובים לרשות, בין היתר כדי להוסיף תקנים, אבל גפני היסה אותה ואמר: "זה לא נכון. כל הכסף הזה הולך לאוצר, ואת לא תראי שום תקנים".

בסופו של דבר נקבע דיון יוסף שצפוי להתקיים ביום רביעי הקרוב.