חברת הייעוץ ISS נגד מדיניות התגמול של מיילן

לקראת אסיפת בעלי המניות של חברת התרופות, ISS ממליצה להתנגד למינוי מחדש של הדירקטורים, ובהם המנכ"לית הת'ר ברש, היו"ר רוברט קורי והנשיא רג'יב מאליק

הת'ר ברש / צילום: רויטרס
הת'ר ברש / צילום: רויטרס

חברת הייעוץ האמריקאית ISS, המייעצת לגופים מוסדיים כיצד להצביע באסיפות בעלי מניות, ממליצה להתנגד כמעט לכל ההצעות שיעמדו על הפרק באסיפה הקרובה בחברת התרופות מיילן.

ISS, הנחשבת למשפיעה מאוד בתחומה, ממליצה להתנגד למינוי מחדש של הדירקטורים, ובהם המנכ"לית הת'ר ברש, היו"ר רוברט קורי והנשיא רג'יב מאליק; וממליצה להתנגד גם לאישור חבילות התגמולים של בכירי החברה. ההצעה הנוגעת לתגמולים אינה מחייבת מבחינת החברה, אך במיילן   ציינו בעבר כי ועדת התגמול שלה תביא בחשבון את תוצאות ההצבעה, כשתשקול הסכמי תגמולים עתידיים לבכירי החברה.

עלות שכרו של קורי, ב-2016 הסתכמה ב-164 מיליון דולר כשחלק מעלות שכרו נבע מהמעבר שלו ממעמד של יו"ר פעיל ליו"ר שאינו עובד מן המניין בחברה.

האסיפה תתקיים ב-22 ביוני, ולקראתה פורסמה היום המלצת ISS. על נושא התגמולים כותבים ב-ISS, כי "הצבעה נגד ההצעה תהיה מוצדקת, לנוכח פרקטיקות התגמול התמוהים הנמשכות. קורי קיבל ב-2016 תגמולים חריגים, כולל 9 מיליון דולר בתגמול מבוסס מניות שהבשיל רק 4 חודשים לאחר מועד ההקצאה, ו-43.6 מיליון דולר במניות חסומות שיבשילו במשך 5 שנים לאורך המשך כהונתו כיו"ר שאינו עובד בחברה". לדברי ISS, התגמולים בחברה גדלו בזמן שבעלי המניות ספגו הפסדים משמעותיים, והחלק היחסי של תגמול מבוסס-ביצועים פחת - דבר שמצביע על "ניתוק הקשר בין התגמולים לביצועים".

ב-ISS מציינים שמיילן ובעלי המניות שלה ספגו "השמדת ערך משמעותי" כתוצאה מסוגיות הקשורות לתרופה המקורית EpiPen, שבעקבות העלאת מחיריה הגיעה מיילן לשימוע בקונגרס וספגה תביעות. "כל חברי הדירקטוריון המכהנים צריכים להיחשב כאחראים לכשלי הפיקוח המהותיים על הסיכונים, לאורך מספר שנים". עם זאת, ב-ISS מוסיפים שנדרש רוב של שני-שלישים להדיח דירקטור באסיפה, כך שלא סביר שדירקטור כלשהו לא יצליח להיבחר מחדש.