אלונה בר און: "ל'גלובס' הזדמנות להגדיר עצמו מחדש"

בר און בוועידת שוק ההון: "הרבעון האחרון היה הרבעון הראשון הרווחי של 'וול סטריט ג'ורנל', בזכות תוכן בתשלום. זה גם הנתיב שבו 'גלובס' יתחיל לצעוד בקרוב"

אלונה בראון / צילום: איל יצהר
אלונה בראון / צילום: איל יצהר

ועידת שוק ההון 2017 של "גלובס" נפתחה הבוקר (ג') במלון אינטרקונטיננטל בתל-אביב. אתר "גלובס" מעביר בשידור חי את הדיונים המרכזיים מהוועידה. הוועידה נערכת במעמד שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, וישתתפו בה דוברים בכירים במשק הבינלאומי וכן בכירי שוק ההון והמשק הישראלי.

אלונה בר און, שתקבל בקרוב רשמית את השליטה בעיתון "גלובס", הייתה הדוברת הראשונה בוועידה. "משפחתי ואני רכשנו באחרונה את מניותיו של אליעזר פישמן מכמה גופים שנציגים שלהם נמצאים כאן היום, העסקה הופכת לפורמלית בעוד כשבוע", אמרה בר און. "גדלתי במגזר העיתונות ב-20 השנה הראשונות לחיי, וב-20 השנה שאחרי כן הייתי בגלות של המגזר והתמקדתי במגזר העסקי. השילוב של שתי השפות הוא שיכול לאפשר לחולל שינוי בעיתונות הכלכלית. לתקשורת יש תפקיד - לקשר ולא להפריד. יש אחריות על בניית אמון ופריון, וכשהתפקיד לא מתקיים - מרגישים את זה".

בר און הוסיפה: "'גלובס' צריך להגדיר מחדש את התפקיד שלו ואת האופן שבה יפעל. הנתיב שהעיתון יתחיל לצעוד בו הוא שיח, תרבות, אמון ופריון. שיח שמכבד מגוון מגזרים ודעות - וגם מגוון אינטרסים ומשרת את בעלי העניין שלו, שיח שמוכן להודות בטעויות ולהיות שקוף - נאה דורש נאה מקיים - בשיתוף-פעולה".

לדבריה, "ל'גלובס' יש הזדמנות להגדיר את עצמו מחדש, ואם יעשה את זה טוב, הוא גם יהיה רווחי. הרבעון האחרון היה הרבעון הראשון הרווחי של 'וול סטריט ג'ורנל', בזכות תוכן בתשלום. זה גם הנתיב שבו 'גלובס' יתחיל לצעוד בקרוב. שני דברים טובים יצאו כבר מדונלד טראמפ: ההמשגה של 'הפייק ניוז' - כשמגידירים משהו, קל יותר להילחם בו; וההרחבה שהוא העניק לעצמו ל-200 ימי חסד".

ועידת שוק ההון 2017: בכירי המשק והרגולטורים

ועידת 2017 Capital Markets תעסוק בתמורות הכלכליות, הפיננסיות והרגולטוריות בשוק הגלובלי והמקומי, על רקע השינויים מרחיקי הלכת בזירה העולמית הפוליטית והמדינית כאחד. הוועידה היא פלטפורמה לדיון ציבורי אודות הנושאים שישפיעו על ענף הפיננסים, שוק ההון, הביטוח והבנקאות ועל כלכלת ישראל בשנים הבאות, כפי שהיא משתקפת בתקציב הדו-שנתי, ברפורמות של משרד האוצר ובסדרי העדיפויות הלאומיים. דיוני הוועידה ימפו וינתחו את האתגרים העומדים בפני המגזר הפיננסי, והמלצות יידונו על סמך ידע נרחב, ניסיון מקצועי ועשיר של בכירי התעשייה והרגולטורים מהארץ ומחו"ל.

בוועידה ישתתפו רגולטורים ובכירי המשק: שר התעשייה והכלכלה, אלי כהן; המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר; הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון ברשות שוק ההון, דורית סלינגר; יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר; מנכ"ל הבורסה, איתי בן-זאב; נשיא ומנכ"ל טבע (בפועל), יצחק פטרבורג; מנכ"לי חברות האשראי ועוד.

במליאת הפתיחה יישאו דברים יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט; ושר הכלכלה, אלי כהן; ויתקיים פאנל דיון בהשתתפות עורך הכלכלה והכספים במגזין "The Econimist", סיימון לונג; יו"ר חטיבת שוק הון ומניות באסיה בגולדמן זקס, ג'ונתן פנקין; הכלכלנית הראשית לארה"ב ב-S&P, ד"ר בת' אן בובינו; כלכלן בכיר לענייני אירופה ואסטרטג בחברת ההשקעות Schroders, אזאד זנגנה; ועמיתה בכירה במכון המחקר Council on Foreign Relations, ג'ניפר מ. האריס.