נעילה חיובית בוול סטריט לקראת החלטת הריבית של הפד

השוק מתמחר הסתברות של 99.6% להעלאת ריבית בארה"ב ■ ורייזון הודיעה על השלמת עסקת רכישת יאהו ■ מנכ"ל אובר ייצא לחופשה עד להודעה חדשה ■ מניית טסלה עלתה ב-4.7%

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה חיובית. בבורסות אירופה נרשמה נעילה מעורבת, בדומה למגמה בסגירה בשוקי אסיה.

 

בזירת המאקרו, פורסם נתון מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש מאי,  שנשאר ללא שינוי מהחודש הקודם לאחר עלייה של 0.5% באפריל. 

ענקית הטלקום האמריקאית ורייזון  הודיעה על השלמת עסקת רכישת יאהו  ב-4.5 מיליארד דולר, וכן על פרישתה של מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר. ורייזון רכשה את נכסי הליבה האינטרנטיים של יאהו, כולל Yahoo Finance, ותשלב אותם עם מותגי AOL - בהם ההאפינגטון פוסט - תחת מותג-על חדש שייקרא Oath. טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL לשעבר, יוביל את המותג החדש שתחתיו ייכללו יותר מ-50 מותגי מדיה וטכנולוגיה.

מאייר, שהצטרפה ליאהו ביולי 2012, צפויה לקבל "מצנח זהב" (פיצויי פרישה) בסך שיעלה על 23 מיליון דולר. לאחרונה נמתחה על מאייר ביקורת רבה בהקשר פריצת הסייבר שגרמה לדליפת כמיליארד חשבונות משתמש של יאהו. בעקבות הפריצה אף הופחת מכיר הרכישה של החברה בכ-350 מיליון דולר.

מנכ"ל אובר, טראוויס קלניק, ייצא לחופשה מתפקידו עד להודעה חדשה. (לסיפור המלא)

ועדת השוק הפתוח תחל היום את ישיבתה בת היומיים, ובסופה לפי רוב ההערכות תצא הודעה מחר על העלאת ריבית בארה"ב מ-1% ל-1.25%. לפי החוזים על ריבית הפד, ישנו סיכוי של כ-96% להעלאת ריבית בסיום הישיבה. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי דבריה של יו"ר הפד ג'נט ילן כדי לדלות רמזים באשר להעלאת ריבית נוספת עוד השנה.

בגזרת המניות, כל מניות ה-"FANG" - פייסבוק , אפל , נטפליקס  וגוגל  - ריכזו עניין רב גם היום בעודן מתאוששות מהירידות שרשמו בימים האחרונים.

מניית טסלה  זינקה לאחר תוצאות חיוביות ממבחן הבטיחות של מודל X של החברה. המשקיע המיליארדר רון בארון אמר היום כי המנייה יכולה להגיע לטווח של 500-600 דולר ב-2018 ו-1,000 דולר ב-2020. 

בגזרת הדוחות הכספיים, היום ידווחו John Wiley (סימול JW-A), וכן H&R Block .