אובר במייל ללקוחות לשעבר: "יודעים שאכזבנו אתכם"

בצעד שנועד להחזיר לקוחות אחרי מחצית שנה מטלטלת, כותבת חברת שירותי ההסעות כי היא יודעת ש"לא עמדה במשימה", הודתה בסדר עדיפויות לקוי ופירטה את תוכניותיה לשיקום

מפגינים נגד אובר בארה"ב / צילום: רויטרס
מפגינים נגד אובר בארה"ב / צילום: רויטרס

 

אובר מעוניינת שלקוחות עבר שלה יידעו שהיא מודעת לכך שאכזבה אותם - ושהיא מנסה להשתפר.

במייל שנשלח אתמול (שישי) לנוסעים בניו יורק נאמר כי החברה "נכשלה בסדר העדיפויות" שהעניקה לבעלי העניין השונים בה, והיא תיארה כמה מהשינויים "הרדיקליים" שהיא עורכת כדי לשקם את מקום העבודה.

"בגלל ההתרחבות המהירה כל כך שלנו, נכשלנו במתן עדיפות לאנשים שסייעו להביאנו עד הלום", אמרה אובר במייל. "בסופו של דבר, המדד להצלחתנו הוא שביעות הרצון של נוסעינו, של נהגינו ושל עובדינו - ואנו מבינים שלא עמדנו במשימה".

לפי מקור המקורב לנושא, המייל נשלח ללקוחות אובר בכמה מן השווקים שבהם היא פועלת, שלא השתמשו בשירותיה לאחרונה. 

הצעד של החברה הוא ככל הנראה הכרזה שנועדה להחזיר אליה נוסעים, לאחר מחצית ראשונה סוערת ב-2017.

השנה הנוכחית החלה עם עזיבתם של יותר מ-200 אלף לקוחות, שמחקו את החשבונות שלהם בתגובה לפעילות תנועת #DeleteUber (למחוק את אובר). לאחר שעובדת לשעבר כתבה בבלוג שלה פוסט שמפרט את ההטרדה המינית ואת האפליה על רקע מגדרי שעברה לכאורה בחברה, החלה אובר בחקירה במקום העבודה שלה. מאוחר יותר צולם מנכ"ל החברה, טרוויס קלניק, בסרטון וידיאו שבו הוא נראה מתווכח עם נהג אובר על גובה התשלום.  

ביום שלישי הגיע המשבר לנקודה קריטית כאשר התובע הכללי של ארה"ב לשעבר, אריק הולדר, והפירמה שלו פרסמו את תוצאות החקריה שלהם - סדרה של 47 המלצות במגוון תחומים, שנועדו לטלטל מן היסוד את התרבת הארגונית בחברה. באותו יום הכריז  קלניק על תוכניותיו לצאת לחופשה ללא הגבלת זמן מהחברה.  

בהודעתה לנוסעים, מכירה אובר בכך שיש עוד הרבה עבודה לעשות.

"כיום אנו מוכנים לאמץ שינויים רדיקליים", נאמר במייל. "מועצת המנהלים של אובר קיבלה פה אחד את כל 47 ההמלצות מדוח קובינגטון, והחלה לישם אותן לצד אחרות".

בין היתר מתחייבת החברה להגביר אחריות ושקיפות, להקים ועדת תרבות ואתיקה שתפקח על החברה ועל ההנהלה ולערוך שינויים בצמרת החברה, שיכללו מינוי יו"ר דירקטוריון בלתי תלוי, לצד דירקטורים בלתי תלויים נוספים.

עוד מתחייבת החברה להתמקדות בשיתוף פעולה ובאמפתיה ולשכור כוח אדם מגוון, תוך מינוי מנהל שאחראי על תחום זה.