נכסים ובניין ואלקטרה נדל"ן מוכרות פרויקט מגורים בהודו ב-45.5 מ' ד'

שתי החברות מחזיקות באמצעות חברה משותפת ב-90% מהזכויות בפרויקט בחלקים שווים, והיתרה נמצאת בידי שותף הודי, שכעת רוכש את חלקן

פרויקט המגורים של נכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן בצ'נאי, הודו / צילום: מצגת החברה
פרויקט המגורים של נכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן בצ'נאי, הודו / צילום: מצגת החברה

החברות נכסים ובניין ואלקטרה נדל"ן בדרך ליציאה מהודו, והבוקר עדכנו על מכירת זכויותיהן המשותפות בפרויקט מגורים נרחב בעיר צ'נאי שבהודו תמורת 45.5 מיליון דולר (כ-160 מיליון שקל). עסקה זו צפויה בשלב ראשון לייצר לשתי החברות תזרים מזומנים של 6.5 מיליון דולר (בחלקים שווים), ובהשלמתה המלאה, להניב להן תזרים מזומנים של מלוא סכום המכירה (כ-21 מיליון דולר לכל אחת).

נכסים ובניין ואלקטרה נדל"ן מחזיקות באמצעות חברה משותפת בכ-90% מהזכויות בפרויקט בחלקים שווים, והיתרה נמצאת בידי שותף הודי, שכעת רוכש את חלקן. אלקטרה נדל"ן מעריכה כי השלמת המכירה תסב לה הפסד של כ-5 מיליון דולר (כ-17 מיליון שקל), שיירשם בדוחות הרבעון השני שלה, ואילו נכסים ובניין צופה מהשלמת העסקה רווח נקי של כ-4 מיליון דולר (כ-14 מיליון שקל).

מדובר בפרויקט להקמת כ-2,200 דירות לצד קרקע לשימוש מסחרי, והשלב הראשון בו כלל הקמת ארבעה בנייני מגורים, שמרבית הדירות בהם נמכרו, ושלושה בניינים נוספים, שנמצאים "בשלבי פיתוח ראשוניים".

התשלום ייפרס על 4.5 שנים

הרוכש כבר שילם עבור הפרויקט קרוב ל-6 מיליון דולר, וכמיליון דולר נוספים ישולמו בתוך שנה. את יתרת הסכום, בהיקף של כ-39 מיליון דולר, עבור יתרת הזכויות בפרויקט, יקבלו נכסים ובניין ואלקטרה נדל"ן בשלבים, במשך תקופה של 4.5 שנים (54 חודשים) ממועד חתימת ההסכם "כנגד מסירת חלק מיתרת הזכויות בקרקעות".

שתי החברות ציינו כי "מכירת יתרת הזכויות בקרקעות כפופה לקבלת אישור הרשויות המקומיות בהודו להשלמת שינוי מבני של החברות המחזיקות בפרויקטים בצ'נאי והשלמת השינוי עד לתום 12 חודשים ממועד חתימת ההסכם".

נכסים ובניין ואלקטרה נדל"ן מחזיקות יחד בהודו גם בפרויקט גדול למגורים בעיר היידראבד, בהיקף של כ-2,750 דירות, שעל מכירתו תמורת 34 מיליון דולר סיכמו בתחילת 2016. גם במקרה זה הרוכש הוא השותף ההודי שלהן.

היום עדכנו שתי החברות כי יתרת התמורה במכירה, בסך 15.5 מיליון דולר, שאותה היו אמורות לקבל עד סוף 2018, הוקדמה - מחציתה שולמה כעת, ומחצית נוספת תשולם בתוך שנה. נוסף על כך, מחזיקות השתיים במשותף בהודו בשני פרויקטים קטנים יותר - בשטח מסחרי ביישוב שמשבאד (Shamshabad) ובפרויקט מגורים בעיר מייסור (Mysore), שניתן להניח שיימכרו גם הם בהמשך.

סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין, מסרה: "מימושים אלה הם חלק מאסטרטגיית החברה של הרחבת פעילות הליבה שלה, נכסים מניבים בישראל ובחו*ל, לצד מימוש נכסים שהשבחתם הגיעה לנקודה אופטימלית למימוש".

גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, מסר כי "מכירה זו היא חלק מאסטרטגיית החברה למימוש נכסים יזמיים שאינם בליבת הפעילות, במטרה להתמקד ולהשקיע את הון החברה במקבצי הדיור בארה"ב, שבהם לחברה יתרון תחרותי מובהק".

נכסים ובניין, מקבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, ואלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד, הקימו את החברה המשותפת שלהם בהודו (PBEL) ב-2007, בתקופת הגאות בשווקים, כשהודו היתה אחד היעדים הפופולריים להתרחבות של חברות נדל"ן ישראליות, בזכות הפוטנציאל שזיהו שם, כחלק ממגמת הרחבת הפעילות שנעשתה אז. ואולם בתוך זמן קצר המשבר הכלכלי העולמי קטע את התוכניות להשתלטות ישראלית על השוק ההודי, ובעקבותיו פרויקטים רבים בוטלו והוקפאו, והשקעות של מאות מיליוני שקלים ירדו לטמיון.