צלם חדשות 2 הופשט לתחתוניו ועוכב ע"י מאבטחי רה"מ

הצלם עלי ונוס, תושב ע'ג'ר, עוכב במשך שעתיים ע"י מאבטחי נתניהו בכניסה לבית החולים זיו בצפת ■ הוא אף הופרד מיתר העיתונאים והופשט לתחתוניו ■ חדשות 2: "תחושת אפליה קשה; רואים זאת בחומרה"

צלם חדשות 2, ישראלי תושב ע'ג'ר, עוכב באופן חריג במשך שעתיים על-ידי אבטחת ראש הממשלה בכניסה לבית החולים זיו בצפת. הוא אף הופרד מיתר העיתונאים והופשט לתחתוניו. 

הצלם, עלי ונוס, איש צוות חדשות 2, שהיה עם כתב חדשות 2 בצפון, גיא ורון, קיבל אך לפני כ-3 חודשים את תעודת לשכת העיתונות הממשלתית. זאת לאחר תקופה ארוכה, שבמהלכה המתין לקבלה ועבר את כל מסכת הבדיקות המקיפה והנדרשת.

הבוקר (ב') עוכב הצלם במשך שעתיים והופרד מיתר צוותי התקשורת שהגיעו למקום למשימת הסיקור השוטפת והשגרתית. במהלך השעתיים הללו הוא נבדק בחדר צדדי, ולאחר מכן גם ציוד חברת החדשות נבדק במשך זמן ארוך. הצלם גם הופשט לכמשך רבע שעה.

במהלך האירוע עצמו - עוד בטרם עלה ראש הממשלה נתניהו לשאת דברים - ניגשו אליו פעמיים מאבטחים ושאלו שאלות ואף הפסיקו את עבודתו למספר דקות.

מחדשות 2 נמסר: "אנו רואים בחומרה את ההתנהלות כלפי עיתונאי חדשות 2. במהלך הבידוק המקיף נוצרה תחושת אפליה קשה כלפי הצלם רק בשל היותו תושב הכפר ע'ג'ר. עיתונאים אינם מעל החוק, אך אין כל הצדקה לעכב עיתונאי באופן משפיל ומבזה, כפי שהתרחש הבוקר, על רקע שיוכו המגזרי".

מארגון העיתונאים נמסר: "אנו מגנים את ההתנהגות המבישה של גורמי האבטחה כלפי צלם חדשות 2 עלי ונוס, לפני הופעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית החולים זיו בצפת. העיתונאי עלי ונוס נושא תעודת עיתונות מטעם לשכת העיתונות הממשלתית אשר הונפקה לאחר בדיקת העיתונאי על-ידי שירות ביטחון כללי, בדיקה הנעשית על חשבונו של העיתונאי. אחרי שעבר בדיקות מקיפות, ואחרי שהונפקה לו תעודה ממשלתית, לא הייתה כל סיבה לעכב אותו ולהשפיל אותו כפי שנעשה על-ידי מאבטחי ראש הממשלה, מה שמדיף ריח חריף של אפליה פסולה על רקע מגזרי. היותו של העיתונאי תושב הכפר הישראלי ע'ג'ר, על גבול הלבנון, אינה יכולה להוות עילה להתנהגות המבישה כלפיו". 

ח"כ נחמן שי מסר בתגובה: "בישראל עיתונאים וערבים מסומנים. במקרה זה הסימון הוא כפול. זו בושה וחרפה, וחבל שצוותי הצילום והעיתונאים לא גילו סולידריות. היה על כולם לעזוב מיד".