הראל לוקר, המיועד ליו"ר תע"א - בכיר במשרד המייצג את אלביט

גורמים המעורבים בהליכי המינוי מעריכים: התקופות שבהן כיהן לוקר כשותף-מנהל במשרדי עו"ד יהוו את הניסיון הניהולי הנדרש לתפקיד

הראל לוקר / צילום: תמר מצפי
הראל לוקר / צילום: תמר מצפי

מועמדם של שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר, הצטרף אך לפני כשבועיים למשרד עורכי הדין מ. פירון. בין לקוחות המשרד, המנוהל בידי עורכי הדין צבי פירון ויצחק נרקיס, גם המתחרה הגדולה של התעשייה האווירית בשוק הביטחוני - אלביט מערכות.

הערכות: יפרוש ממשרד מ. פירון

לוקר סיים לפני כשנה כהונה של 4 שנים בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. עם פרסום ההודעה על הצטרפותו לשורות משרד מ. פירון אמר לוקר: "מצאתי שפה משותפת עם שותפים המאמינים בערכים המסורתיים של מקצוע עריכת הדין - עבודה קשה, מקצוענות ללא פשרות ואינטגריטי". עו"ד פירון אמר כי לוקר מהווה עבורו "תוספת איכות משמעותית" וציין כי "ניסיונו והישגיו בשוק הפרטי וכמנכ"ל משרד ראש הממשלה מדברים בעד עצמם".

בקריירה המשפטית של לוקר לפני כהונתו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוא היה שותף במשרד עורכי הדין שקל ושות' ובהמשך עבד בפירמת עורכי דין בוול סטריט. כששב לארץ, הוא הקים את משרד שוחט, לוקר ושות', שהתמזג עם משרד ש.פרידמן ושות', שגם בו הוא היה שותף-מנהל.

גורמים שמעורבים בהליכים שעתיד לעבור לוקר בדרך לתפקיד יו"ר תע"א, העריכו כי הוא יפרוש מתפקידו במ. פירון כדי לאפשר את כניסתו לתפקיד החדש.

אשר לדרישת הסף לתפקיד יו"ר חברה ממשלתית, כמו תע"א - ניסיון ניהולי של 5 שנים לפחות: גורמים העריכו כי התקופות שבהן כיהן לוקר כשותף-מנהל במשרדי עורכי דין יהוו את הניסיון הניהולי הנדרש.

יש לציין כי מינויו של לוקר, בן 52, לתפקיד טעון כניסה שלו ל"נבחרת הדירקטורים" של רשות החברות הממשלתיות ולאחר מכן, עם אישורו בוועדה לבחינת מינויים בחברות הממשלתיות שבראשות השופטת (בדימוס) בלהה גלאור- דירקטוריון החברה עתיד לבחור בו לתפקיד היו"ר.

לתע"א אין יו"ר מזה כשנה, מאז שהיו"ר הקודם שלה, רפי מאור סיים את תפקידו. מועמדו הקודם של שר הביטחון לתפקיד זה, יאיר שמיר, נפסל בידי הוועדה לבחינת מינויים בחברות הממשלתיות בשל ניגודי עניינים.

משרד מ.פירון לא מסר תגובה.